Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat binnen in potten telen?


Aanbevolen berichten

Wat zou ik nu nog binnen op de vensterbank in potten kunnen telen?

 

Moet natuurlijk niet te groot worden, zoals een bloemkool.

 

Maar zou ik nu al zaadjes van bijv. paprika kunnen opkweken?

Of sperziebonen?

Ik gooi ze uiteraard voor de winter niet meer naar buiten. Alles blijft mooi op de vensterbank staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd proberen maar het is belangrijk om te weten is dat de hoeveelheid en intensiteit daglicht vanaf nu afneemt en in de winter maar beperkt is, zeker voor een raam. Ook in de zomer is binnen in pot niet ideaal voor groenteplantjes/zaailingen. Wil je toch het e.a. proberen zet de planten dan zo licht mogelijk (liefst dat het licht van meerdere kanten komt) bij een niet al te hoge temperatuur.

 

Mijn advies zou zijn om er niet aan te beginnen maar proberen kan altijd. Er zijn wel wat leden met goede ervaringen met pepers/paprika's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Mijn advies zou zijn om er niet aan te beginnen maar proberen kan altijd. Er zijn wel wat leden met goede ervaringen met pepers/paprika's.

 

Ja precies er zijn mensen die wel goede ervaringen ermee hebben laatst kwam ik een topic tegen over pepers die nu gezaaid werden en dan binnen overwinteren om zo volgend seizoen "vroeger" rijpe pepers te hebben.... Paprika's zou hetzelfde werken denk ik, maar ook in die topic volgens mij wel de discussie van "werkt het echt of maakt het weinig verschil"...

Omdat als je zaden binnen/in de winter laat kiemen de temperatuur ook lager is (weet niet zeker of ik dat in diezelfde topic heb gelezen of over andere groentes, kunnen ook bonen zijn ) maar daar werd dus aangedragen dat als je bonen in de volle grond/zomer laat kiemen dat ze dan eigenlijk net zo snel gaan.. Doordat de kiem/opkweek tijd sneller verloopt buiten/met warm weer als dat je ze voor kiemt/opkweekt binnen... *daar spraken ze wel over begin februari/maart versus begin mei volgens mij, dus niet zo zeer "winter kweek"*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...