Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

zou je daar nog niet een week of wat mee wachten nu noordoost oost kans op nachtvorst heeft.

woensdag wordt het 1 graad hier waar ik woon in de nacht

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

nuja je kent het weervoorspellen, de hele tijd 5-6 graden hier en plots staat er vanochtend bij woensdag 1 graad

de mijne gaan pas half mei ik wil geen risico met de soorten heb ook geen zaad over en de planten gaan net zo mooi.

Geplaatst:

Ik zie het ja! Shit, dan doe ik vanavond nog een boel naar binnen. Had alles al 2 weken ook snachts buiten staan (de pompoenen en courgettes nog niet, de basilicum, meloenen, sponskomkommers en de litchi tomaten wel)

Geplaatst:

Ja, ik ben ook voorzichtig geworden... inmiddels is alles zo mooi aan het ontwikkelen... kan er nog wel een weekje bij... voor de zekerheid... al moet ik zeggen dat mijn buitentomaten niet zielig zijn, wel wat gelig blad aan de onderkant...

Geplaatst:

zeker je meloenen en spons kokommers zou ik in de kas zetten, desnoods daarnog vliesdoek over als je dat toch hebt liggen in de nacht.

ja jasmin je hebt wel gelijk een wek of wat moet nog kunnen met wachten ik was ook van plan om de tomaten dit weekend buiten te planten,

maarja nu wacht ik nog even en maak de boel maar goed plantklaar met bemesten, stokken draadjes zetten en alvast de wateremmers met katoen draad, dan staat lekker alles klaar en kan erzo in.

maarja als je veel hebt van een soort en niet erg om te verliezen een deel kun je natuurlijk proberen, mijn buurman heeft nu al weken zijn komkommers buiten in tunnel en gaan als een speer je weet amper wat je ziet.

Geplaatst:

Hier geven ze niet van die lage temperaturen maar ik kan nu ook niet veel doen met die wind hoor.....je waait gewoon uit je broekspijpen ........dus mijn tere plantjes blijven ook nog maar even binnen.

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

ik loop gewoon in me korte broek ookal heb ik wel koude blotevoeten

Geplaatst:

Dit is pas ongedierte in je moestuin...

Beren verwoesten Turkse meloenen

In de Turkse provincie Erzincan hebben beren vele meloenen vernietigd. De beren behoren to de beschermde diersoorten en lijken te profiteren van het schietverbod. Elke nacht slaan de beesten toe en de fruittelers verwachten dan ook dat de overheid iets doet aan de wetgeving. Volgens hen gaat het al vijf jaar zo gedurende de oogstperiode. "Wij staan machteloos toe te kijken hoe deze beren onze inkomsten verwoesten", aldus de telers.

Publicatiedatum: 27-8-2010

Geplaatst:

En dan nu mijn vraag. Met Googlen niet het antwoord gevonden. Ik heb een zaailing van een Turkse meloen gekregen, en naar beschrijving vermoed ik een honingmeloen, zo'n langwerpig geel/groen gestreepte... Maar ik heb geen idee of die gaat ranken, of ik hem moet opbinden, of plat moet kweken...

Help!

Geplaatst:

Dan zie je geen beren op de weg, dan zie je beren in je tuin

Good things come in small packages

Geplaatst:

Liever op de weg dan

Geplaatst:

Volgens mij ranken alle meloenen, plat in een tunneltje lijkt mij wat.

Geplaatst:

Laat ik nou net een tunneltje hebben!! Nog even dooreten met de spinazie en de paksoi... hoewel... meloenen toch pas eind mei ?

Nog vier weken in huis doorkweken...

Ik heb een mooi warm plekje in huis: de zolder... nooit koud daar, alleen het licht is geen direct licht maar gefilterd door een plastic golfplaat... helaas te weinig direct licht, anders zette ik daar wat koude gevoelige planten... zoals aubergine, okra, meloen... maar ik vrees dat het er wel groeit, maar nooit zal rijpen...

Geplaatst:

Tunneltje dan maar ?

Geplaatst:

Zo staan de tunnels er nu bij. We hebben niet 1 lange tunnel gemaakt, maar (nu eerst eens) 3 losse, van 3 betonmatten.

2gw58av.jpg

f4fewl.jpg

Weet iemand misschien iets wat ik er onder kan zaaien? Het is een nogal gros gehakseld stukje onkruidland. Dus geen mooie fijne grond als in de moestuin. Maar onder die tunnel kan natuurlijk (tot de pompoenen al het licht weghouden) makkelijk wat groeien.

Liefst iets wat niet heeeeel hoog wordt (tunnel is in het midden zo'n 160 cm hoog. Maar aan de zijkanten dus niet), maar wel snel genoeg groeit om het onkruid voor te blijven (wortels, bietjes, radijsjes vallen dus af.)

Ik zat voor onder 1 tunnel aan tuinkers te denken, voor het zaad. Al wordt die wel wat hoog...

Geplaatst:

Volgens mij wel hoor als je courgettes maar genoeg water geeft als ze eenmaal gaan kunnen ze wel wat schaduw hebben.......maar ik heb pas 1 jaar ervaring met courgette.

Geplaatst:

Volgens mij kan courgette wel, en je kan desnoods als het echt wat donker wordt eenvoudig wat blad snoeien bij je pompoen daar kunnen ze goed tegen.

ik heb mijn gourgette onder de tomaten staan en daar krijgen ze ook niet volop zon.

een mooie groenbemester zou je ook in kunnen zaaien,

Ik vindt je tunnels mooi, al had ik ze net iets hoger gedaan zeg 2 meter op hoogte punt dat je er eenvoudiger doorheen kan lopen.

paadje erin en aan twee kanten wat zetten lijkt me hardstikke tof worden

Geplaatst:

Ziet er goed uit Jorieke. Handiger idd om er iets onder te zetten wat toch veel blad maakt zoals courgettes. Hier en daar een staptegel ertussen zodat je niet direct over de grond hoeft te lopen (handig bij natheid) of misschien wat worteldoek rondom de courgetteplanten zodat ze netjes en schoon blijven

Geplaatst:

Dat worteldoek is idd wel een goeie. Staptegels ook wel. Het wordt daar amper nat, we hebben zandgrond en het loopt daar erg goed weg. Maar tegen het onkruid is het wel handig ja.

Ik ben 1 meter 65, dus ik kan er net onderdoor. Misschien niet als de vruchten er hangen, maar dan hoef je er toch niet meer bij. Ik ga ze pas oogsten als de plant sowieso opgeruimd moet worden.

Behalve de augurk natuurlijk, maar die maakt ook geen enorme vruchten

Er zijn vast dingen die ik volgend jaar aan moet passen vwb deze tunnels. We gaan het eerst zo maar eens proberen.

De kakai pompoen maakt pompoenen van 2 a 4 kilo, zouden die ook kunnen hangen? De stengels zijn wel superstevig he? Vind het alleen wat eng

Geplaatst:

Span je daar een netje onder die je vast maakt aan de betonmat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic