Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hoe snoei ik mijn dragon

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn dragon groeide afgelopen jaar weelderig. Kan ik deze nu bij de grond af kort knippen of moet je dragon anders snoeien?

Geplaatst:

Ik heb geen idee wat de regels zijn, maar ik snoei mijn dragon aan t eind van de lente en dan maak ik likeur met de takjes. Later in de zomer, als de plant goed uit heeft willen groeien doe ik dat nog een keer, en dan droog ik ook de takjes voor de winter..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Dus je snoeit hem niet rigoureus, maar laat hem in principe gewoon zijn gang gaan?

Geplaatst:

Nee, ik knip eerder wat ik nodig heb ( dat is wel een heleboel) en dan groeit ie weer verder uit. Voor echte dragonsnoeiregels even op een andere forummer wachten)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dragon snoei je best tot 2/3 terug aan het einde van de herfst. Als ie buiten staat in volle grond kan je hem dan zo ook handiger afdekken tegen de vrieskou.

Geplaatst:

Deze middag was ik de tijd aan het doden met het opzoeken van kruidenkwekerijen. Tot mijn ontsteltenis stuitte ik op dit onrustwekkend nieuws:

Zie onder de hoofding Estragon

http://www.moesta.info/de/kraeuter-gewuerze.htm#bestellen

Verder op Wikipedia blijkt dat er nog meer kruiden estragol bevatten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Estragol

Nu denk ik niet dat we bij normaal gebruik risico lopen (hoop ik althans) maar ik schrok me toch een hoedje...

Geplaatst:

Mijn dragon staat tegen een noordermuur. Die zag volledig bruin, dus dacht dat die kapotgevroren was. Daarstraks alles afgeknipt en zag dat er verschillende nieuwe scheuten te zien zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb vandaag hetzelfde gedaan. Al het dorre / dode weggeknipt tot op de grond. De nieuwe scheuten dienen zich in grote getale aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.