sonnee Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 word een leuke tuin zo , ik denk dat ik van het weekend de wortels er maar in zet , heb ik nog twee dagen om mijn tunneltjes te fabrieken
chaotik Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 twee druppels regen hier gevallen .dan maar de slang erop Hier al 2x een dikke plens bui! Enne bedankt voor het compliment Sonnee!
aardbeijim Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 IK ben juist blij als er zoveel regen valt mag toch wel als het binnenkort zo warm wordt anders moet je zoveel water geven. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Heerlijk die regen! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
chaotik Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Haha, ja, et mocht ook wel weer es regenen! Mag niet klagen natuurlijk, want nu is dan toch eindelijk mijn huis heerlijk schoon, maar ik was zo lekker in mijn tuin bezig. De 1ste plens bij paste gewoon niet zo in mijn tijdschema, haha! Nu hopen dat de bbq aan kan zaterdag! (edit ivm 1000000 spelfouten)
Helly Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Minder hard tikken en niet gelijk op bevestig klikken Hier heb ik 1 plensbui gemerkt, geen 2. Zaterdag kan volgens de weerman de bbq weer aan Ik ga voorlopig geen water meer geven. Er moet voldoende water langskomen tot zaterdag. Good things come in small packages
chaotik Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 Gisteren heb ik de zwitserse reuzepeul gezaaid. Dat is een vrij zeldzaam ras, dus kon dr niet echt veel over vinden in eerste instantie. Dus ik heb ze gezaaid bij bamboe stokken. Bij thuiskomst toch weer gaan googlen en toen zag ik een site waarin werd gezegd dat je die peulen tegen rijsstokken moet laten groeien.... nergens zag ik iets over bamboe stokken.... Nu ga ik twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan die dingen te zaaien bij bamboe. Rijsstokken zijn grof en bamboe glad. Miss glijden de planten, wann ze groot zijn wel weer naar beneden nu... Wie heeft hierin wat ervaring? Of een goed advies?
hansm Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Volgens mij is rijsstokken een algemene benaming voor allerlei stokken waarlangs een plant kan groeien en wordt er bv wilgentenen maar ook bamboestokken meebedoeld.Lijkt mij geen probleem omdat er heel vaak bamboe wordt gebruikt bij klimmen van bonen en dergelijke. Players only love you when they're playing.
bonnie f Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Maar worden die reuzenpeulen nu heul hoog (sjakies wonderbonen) of worden de peulen nu heel zwaar? Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
chaotik Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 De plant word zoon 160 cm en de peulen worden best groot. Zeker 10 cm denk ik.... maar ze blijven plat, dus zwaar zullen de peulen zelf niet worden gok ik zo... Enne Hans, ik bedoelde rijshout... (zo staat et op de website) maar das vast et zelfde als rijsstokken....Maar ja, ik denk dat ik et dan maar gewoon zo laat dan.Bedankt voor het mee denken!
chaotik Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Mn zonnebloemen voor mn raam worden nou wel heel lang... De handen jeuken! Wanneer mag ik ze in de tuin zetten. Op et pakkie staat alleen dat ik het binnen moet op kweken... maar ja, en nu dus???
hansm Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Ja das eigen risico je kan ze buiten zetten maar bekende verhaal dat vorst als het nog komt best wel schade aan dat soort zomerbloeiers kan aanrichten. Players only love you when they're playing.
chaotik Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Dus beter ff wachten tot half mei ongeveer??
hansm Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Dat doe ik wel ik vindt teveel gedoe om opteletten of het nog gaat vriezen en dan alles binnen halen,maar mischien vindt jij dat geen probleem. Players only love you when they're playing.
peet van oosten Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 gewoon buiten planten .gaat het vriezen gewoon pech en opnieuw zaaien .want anders staan er zonnebloemen van 1 meter voor jij raam .die gewoon dan ook te dun zijn .lekker planten op een goed plekje
chaotik Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Bedankt voor de adviezen! Mmmmm, aangezien er een persoonlijke reden zit achter het willen kweken van de zonnebloemen wil ik graag dat et lukt en neem ik liever geen risco. Ik zet ze dan wel gewoon overdag op mn balkon en haal ze savonds gewoon weer binnen. Dat lijkt mij dan wel vrij safe, want zoals peet zegt: Als ik ze nu binnen houd dan worden ze denk ik lang en te dun...Tis wel een heel gedoe, maar ja, dan had ik maar niet zo vroeg moeten zaaien..
chaotik Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 Deze heerlijke dag is grotendeels langs me heen gegaan omdat ik een kater heb van gisteren... Beetje jammer Maar ja gisteren wel erg productief geweest in mijn tuin, dus dat verlicht mijn schuld gevoel nu een klein beetje. Gisteren gele bonen, aardappelen, bieten, tuinmelde en wat bloemen gezaaid en uiteraard heerlijk genoten van het heerlijke weer in mn tuintje..
peet van oosten Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 in de avond een vent volgende dag een wrak .geeft niet als jij maar plezier hebt gehad
chaotik Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Nou, ben de kater te boven! Dus vanochtend weer ''hard'' in de tuin gewerkt. Me laatste 2 bedjes compost gegeven. Tuinmelde, bieten en mn laatste rijtje tuinbonen gezaaid vandaag en voor de 1ste x sinds vorige maand (Toen was echt alle winter groente op, dus moesten we maar weer naar de supermarkt voor de groentes) hebben we raapsteel uit de tuin gegeten als stampot. Heerlijk!
chaotik Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ondanks de kater zondag hebben me vriend en ik toch ff wild gedaan zondag middaf en hebben we allerlei zaden bestelt van planten/groentes/kruiden die ons onbekend waren. Gewoon om te experimenteren, maar nu we net onze bestelling binnen hebben vind ik het toch wel heel spannend... We hebben kardoen, kliswortel, hyssop, snijbiet (Rhubarb Chard), stokdroogboon (stokkievitsboon), incarnaatklaver, lepelblad, groenloof, spinaziezuring en wilde afrikaantjes. Morgen trek ik mn prei bedje leeg. Ga ik daar een dikke pan prei soep van maken en daarna ga ik de eerste dingen (Hyssop, kliswortel, incarnaatklaver) zaaien en de afrikaantjes ga ik vandaag zaaien in de vensterbank. Heeft iemand ervaring met de boven genoemde dingen? Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd!
Helly Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Preisoep klinkt heerlijk Ik ken alles niet wat hier boven staat. Heb zelf de groene snijbiet maar nog nooit gegeten, ben ook heel benieuwd hoe dat gaat smaken.Wel gedurfd al die aparte groenten! Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 De spinaziezuring is hier wel favoriet. Lepelblad heb ik 1 keer een blaadje van geproefd en die was vies! Nu durf ik niet meer en ik weet ook niet goed hoe je het moet eten. Koken? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
chaotik Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Haha, wel, zover ik weet is lepelblad een kruid en kan et lkkr zijn in de rauwkost... Heb zelf geen flauw idee. Heb dit nog nooit gegeten.. Ik vrees et ergste nu Al dat ik weet is dat ze lepelblad vroeger gebruikte tegen scheurbuik... Over die spinaziezuring gesproken. Hier op et pakje staat: Zaaien in April, bij voorkeur in Augustus.. Wat is nu de bedoeling? Kan ik al zaaien in April, of moet ik nou wachten tot Augustus??
hansm Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 De spinazie zuring kan je bv gedeeltelijk nu zaaien en bewaar je wat zaad voor aug als het mislukt. Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Zaaien daarvan mislukt amper, en het is een vaste plant he. Dus de komende jaren kan je al heel vroeg plukken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten