Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Hoeveel graden dan? Is heel de oogst nu mislukt ?

Geplaatst:
  • Auteur

Ze staan in een bak .. Maar die kan ik makkelijk verzetten .. Veel zonlicht of weinig ?

Geplaatst:

Peterseliezaad laat ik een dagje weken voor ik het zaai. Komt na een dag of 10 op.

Geplaatst:
  • Auteur

Als alles opgekomen is moet het glasplaatje er dan af ofniet ?

Geplaatst:

Ik heb mijn peterselie na het kiemen buiten gezet, in de koude bak. Net zoals de selder. Binnen schiet dat veel te snel op.

Radijsjes zaai ik altijd buiten. Komt wel op als de temperatuur daar goed voor is.

Geplaatst:
Eindelijk ! Alles is boven gekomen de basilicum is al 6 cm, de peterselie 3cm, de radijsjes als 15cm en de selderij is nog maar net boven

Radijsjes van 15 cm? Bedoel je kiemblaadjes op een steeltje van 15 cm? Klinkt niet zo goed... Staan die niet te warm en te donker?

Geplaatst:
  • Auteur

Ze staan wel redelijk donker ja ga ze morge buiten zetten is het helemaal mislukt of valt het nog te redden,

Geplaatst:

ligt er aan wat we te zien krijgen he ? Ik zit maar te wachten en te wachten .....

Geplaatst:
  • Auteur

Ik deze moment alleen foto's trekken met mijn gsm want mijn ouders zijn op reis en hebben het foto toestel mee. Ik denk niet dat je het goed gaat zien met zo'n slechte kwaliteit

Geplaatst:
  • Auteur
afb001597351365592623.jpgde radijzenafb001620271365592624.jpgde peterselieafb001745361365592625.jpgde basilicumafb001955841365592626.jpgde selderijafb002095901365592627.jpgen nog een muntplantje
Geplaatst:

De radijsjes lijken me redelijk lang, die zou ik buiten opnieuw inzaaien. De basilicum zou ik verspenen (elk plantje in een potje, planten tot aan de kiemblaadjes en lichter zetten, niet te koud) en de peterselie koel en licht zetten, uitdunnen waar nodig en als ze wat hoger staat in bosjes uit het zaaibakje scheppen en met de aarde er nog aan buiten uitplanten. Selder verspeen ik als de eerste echte blaadjes doorkomen, per drie in een potje, om later in bosjes uit te planten. Zou ik ook koel en licht zetten na opkomst.

Geplaatst:
  • Auteur

Basilicum nu al verspenen ? En 1 plantje in 1 pot ? Ik dacht 10-20 plantjes in 1 pot te zetten...

Geplaatst:

Kan je nog altijd doen - ik verspeen eerst in kleine potjes tot ze goed doorworteld zijn en plant ze dan uit in een grote pot

Geplaatst:

En daar waren de foto's !!

Wat te doen is dus al gezegd.

Te zien is : Radijzen : tussen 2 en 12 cm dus ( gisteren 15 ? ); Peterselie tussen 1 en 2 cm ( je zei 3cm ? ); Basil : tussen 1 en 4 cm, en je zei 6 cm.

Valt allemaal best mee dus. Lekker verspenen en oppotten. Gaat helemaal goed ! ( minder warm zetten ) En de radijzen duidelijk opnieuw ja. Helaas. Je kan ook alles wat dieper poten, straks bij het oppotten. De radijzen dus niet dan.

Geplaatst:

Basilicum kan je gerust met wat meer in een potje duwen. Krijg je lekkere volle bos van.

Geplaatst:
  • Auteur
En daar waren de foto's !!

Wat te doen is dus al gezegd.

Te zien is : Radijzen : tussen 2 en 12 cm dus ( gisteren 15 ? ); Peterselie tussen 1 en 2 cm ( je zei 3cm ? ); Basil : tussen 1 en 4 cm, en je zei 6 cm.

Valt allemaal best mee dus. Lekker verspenen en oppotten. Gaat helemaal goed ! ( minder warm zetten ) En de radijzen duidelijk opnieuw ja. Helaas. Je kan ook alles wat dieper poten, straks bij het oppotten. De radijzen dus niet dan.

Zijn ze egt niemeer te redden ? En ga wel nog effe wachten tot alles nog wat groter is ...

Geplaatst:
  • Auteur
Basilicum kan je gerust met wat meer in een potje duwen. Krijg je lekkere volle bos van.

Hoeveel plantjes in 1 pot ? Peterselie en basilicum ..

Geplaatst:

In het tuinboek van Velt wordt een afstand van 20 x 10 cm aanbevolen voor peterselie (rijen op 20 cm van elkaar, 10 cm afstand in de rij), maar in potten staat dat vaak dichter op elkaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic