Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Mag basilicum , selder, peterselie en radijsjes kiemen op 30 graden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Zou iemand me wat advies kunnen geven aub.. Ben juist begonnen en weet niet zeker hoe het allemaal moet. Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 met een beetje geduld......krijg je vast nog wel antwoord Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Laten we hopen.. De radijsjes zijn al aan het kiemen maar derest nog niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Judith Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Als je de kruiden tegelijk met de radijsjes hebt gezaaid moet je gewoon nog even geduld hebben hoor, kruiden kunnen er wel een week of 2 over doen om op te komen. Radijsjes zijn gewoon lekker snel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 30 graden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Bedankt voor de tip. Jaa... Mijn pa is een bloemenkweker dus is het lekker warm in de serre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Het gaat wel goed komen. Zorg ervoor dat het niet verdroogd.(maar zeker niet te nat , als je zaaigrond licht vochtig is kan je het afdekken met plastic of een glasplaatje om het vocht vast te houden... ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Heeft vandaag 6 uur in de serre bij 30 graden gestaan met een glasplaatje over en nu komen er kleine scheutjes basilicum boven alleen nog wachten op de selder en peterselie duurt dat wat langer ? Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Ik zou bijna niets laten kiemen bij 30 graden. Dat is echt veel en veel en veel te warm voor groenten als radijs en selderij. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Geduld is een schone zaak Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Ben nog jong hè  Ik zou bijna niets laten kiemen bij 30 graden. Dat is echt veel en veel en veel te warm voor groenten als radijs en selderij.Oké bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Dát hadden we al wel door ja. Blijft nietemin staan dat geduld een schone zaak is he ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Das waar we zouden da wel is meer moeten hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Bij mij heeft de basilicum gekiemd met 28-30 graden! Dus het is zeker mogelijk! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Basilicum, inderdaad, maar dat is ook een mediterrane plant. Voor selderij en co. ben ik het met Jorieke eens..te warm. Dat wil niet zeggen dat het zal mislukken, maar het kan een negatieve factor zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Bij mij heeft de basilicum gekiemd met 28-30 graden! Dus het is zeker mogelijk!Dankuwel dan laat ik de basilicum staan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Basilicum, inderdaad, maar dat is ook een mediterrane plant. Voor selderij en co. ben ik het met Jorieke eens..te warm. Dat wil niet zeggen dat het zal mislukken, maar het kan een negatieve factor zijn.Heb eens gelezen dat peterselie en selderij het best doen op 4-6 graden, klopt dat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 30 lijkt me echt te warm. Peterselie etc. kiemen wel snel op 26 graden bijv, maaaar: Het gevaar is idd. snel dat het te snel erg iel word. Je moet dan dus echt het er direct uithalen als het ontkiemd is. Het is uiteindelijk vrij veel moeite vergeleken met normaal zaaien & geduld hebben. En oppassen, want te warm + vocht = soms ook sneller last hebben van zaadjes die weg rotten i.p.v. kiemen. En radijs moet sowieso niet zo warm! Ook niet voor het ontkiemen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Heb ze op een plaatsje gezet waar het 20 graden is . Wanneer moete ik de basilicum toppen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Voor nieuwe vragen kan je beter een nieuw topic aanmaken. Maar zoek eerst eens met de zoekfunctie hier rechtsboven, om te zien of er niet al heel wat over gevraagd en verteld is. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 Eindelijk ! Alles is boven gekomen de basilicum is al 6 cm, de peterselie 3cm, de radijsjes als 15cm en de selderij is nog maar net boven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Nou zit ik maar steeds te wachten op de foto's die natuurlijk komen. Zéker als alles in 1 week zó hard groeit !! laat maar zien !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zot van kruiden Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 Zal is zoeken naar de camera hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Een radijs van 15 cm? Dat is veel te lang, ze moeten zeer koel worden gezaaid en dan blijven ze heel laag. Maar laag is goed, want de radijs zelf zit net in/boven de grond. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts