Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel graden kiemen

Zot van kruiden

Recommended Posts

Het gaat wel goed komen. Zorg ervoor dat het niet verdroogd.(maar zeker niet te nat , als je zaaigrond licht vochtig is kan je het afdekken met plastic of een glasplaatje om het vocht vast te houden... )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Basilicum, inderdaad, maar dat is ook een mediterrane plant. Voor selderij en co. ben ik het met Jorieke eens..te warm. Dat wil niet zeggen dat het zal mislukken, maar het kan een negatieve factor zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Basilicum, inderdaad, maar dat is ook een mediterrane plant. Voor selderij en co. ben ik het met Jorieke eens..te warm. Dat wil niet zeggen dat het zal mislukken, maar het kan een negatieve factor zijn.

Heb eens gelezen dat peterselie en selderij het best doen op 4-6 graden, klopt dat ?

30 lijkt me echt te warm. Peterselie etc. kiemen wel snel op 26 graden bijv, maaaar: Het gevaar is idd. snel dat het te snel erg iel word. Je moet dan dus echt het er direct uithalen als het ontkiemd is. Het is uiteindelijk vrij veel moeite vergeleken met normaal zaaien & geduld hebben.

En oppassen, want te warm + vocht = soms ook sneller last hebben van zaadjes die weg rotten i.p.v. kiemen.

En radijs moet sowieso niet zo warm! Ook niet voor het ontkiemen.

Nou zit ik maar steeds te wachten op de foto's die natuurlijk komen. Zéker als alles in 1 week zó hard groeit !! laat maar zien !!