Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zielig rucolaplantje


Aanbevolen berichten

Ongeveer 2 weken geleden uitgeplant, leek een vrij aardige zaailing. Tijdens de kou deed hij het best goed in de MM-bak, maar sinds een week leken ze steeds meer te verdorren en vandaag heb ik ze echt opgegeven.

 

Krijgen voldoende water, niet teveel, niet te weinig. Zou dit door de zon kunnen komen? De bakken staan vanaf een uur of 13 tot zonsondergang in de zon.

 

2013042219551833591366654802.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob, dat kan kloppen, maar hoe moet dat dan in de zomer? Het is nog niet eens zo heel warm! Ik dacht dat die gewoon de hele lente en zomer buiten konden staan. Misschien meer schaduw geven?

In de bak zit een mix van 1-1-1 vermiculiet, turf en compost, zou dus niet teveel voeding moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erny, in een ander vak had ik een aantal rijtjes gezaaid en aanvankelijk leken het mooie zaailingen. Maar na vandaag (felle zon) alweer de helft aan het verschrompelen! Denk dus echt dat het de felle zon is.

 

Zal ik er maar iets omheen knutselen zodat ze in de schaduw staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zaai ter plekke, is verbranding niet echt de oorzaak denk ik. Dan past de zaailing zich gewoon aan. Mijn rucola komt wild op her en der in de tuin. Ook hele dag in de zon.

Denk eerder te nat, of teveel voeding en gepamper. zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... rucola is normalerwijs net onkruid, ik smijt het meestal in een bak met periodes van een paar weken ertussen tussen de andere zooi, komt op en staat ook hier vaak te bakken in de zon..... Ik zet ze meestal in een bak waar niet al te veel voeding in zit en waar ik niet nog extra voeding in gooi in de loop van de tijd....maar das mijn ding )

 

Staat hier ook vaak in de bakken tussen de tijm en de lavendel enzo....vond ik wel goed zo aangezien het een plant is die al heel lang rond de middelllandse zee wordt geteeld....

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...