roosmarij Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 wat ziet dat er gezellig uit zo! En ja, heerlijk die radijzen uit eigen (blauwe) tuin, lijkt me! Je eerste oogst dit jaar? Ik hoop met je mee dat je zielige tomatenplantjes het gaan redden en het goed gaan doen! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Anya Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Geplaatst: 31 juli 2013 De niet zo zielige tomaten plantjes meer!die foto is al wat ouder.. ze zijn nu wat hoger en krijgen bloemetjes! Die stekken van m'n opa en oma doen het ook super! ze zijn nu zelfs zo hoog, dat er 2 stengels waren omgebogen, gelukkig niet geknakt.. alles zit nu vast met draden, ziet er heel funny uit je moet wat als je gaas niet zo hoog komt.. Quote
Anya Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Geplaatst: 31 juli 2013 De dopewrten deden minder leuk.. stomme slakken.. Quote
Anya Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Geplaatst: 31 juli 2013 Deze komt van een bosje bloemen van vorig jaar munt groeit als koolwel jammer dat er kever eitjes uit kwamen op de munt.. gelukkig was het maar 1 takje. Nu geen last meer van.de zonnebloemen openen zichde knoflookjes die we nooit optijd op hadden gekregen krijgen nieuw bollenzelfgedroogde paprika zaadjes van de supermarkt worden al groot!kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik die paprika's plantjes verder moet aanpakken? qua overplanten, vastzetten enz? Quote
Stan Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Hoi Anya, voor updates van je moestuinseisoen kan je ook hier e.e.a. plaatsen : blog/ en dan je eigen seisoen aanmaken. En je paprika kan je gewoon steunen met een stok(bamboe). Net als bij tomaat even 2 of 2 keer per dag schudden(tikje er tegen) met de plant als er bloemen in komen. En schrik niet als de bloemen er uit zouden vallen een paprika/peper regelt zelf de hoeveelheid bloemen/vruchten. En ook dit soort vragen kan je beter even in het daarvoor bedoelde gedeelte van de site plaatsen : groente-f12.html . Dan krijg je normaal gesproken (sneller) gerichter antwoord. of als je met de zoekfunctie zoekt op je vragen is jou vraag mogelijk al eens eerder gesteld en heb je ook gelijk je antwoord. Als je de paprika's in potten laat en deze zouden nog niet rijp zijn(de vruchten) kan je tegen de winter de plant(en) ook naar binnen halen om dan binnen nog te laten rijpen. En het staat er mooi bij en je had al een leuke oogst zo met je radijsen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
roosmarij Geplaatst: 1 augustus 2013 Geplaatst: 1 augustus 2013 Mooi al die planten! Ik kan je helaas geen antwoord op je vragen geven, want die vragen heb ik zelf ook.... Ik weet niet of jij peulen hebt kunnen oogsten, bij mij zijn ze allemaal door de slakken opgevreten! Ik begin volgens jaar wel weer opnieuw (zucht) :0 Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Anya Geplaatst: 6 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2013 Hoi Anya, voor updates van je moestuinseisoen kan je ook hier e.e.a. plaatsen : blog/ en dan je eigen seisoen aanmaken. En je paprika kan je gewoon steunen met een stok(bamboe). Net als bij tomaat even 2 of 2 keer per dag schudden(tikje er tegen) met de plant als er bloemen in komen. En schrik niet als de bloemen er uit zouden vallen een paprika/peper regelt zelf de hoeveelheid bloemen/vruchten. En ook dit soort vragen kan je beter even in het daarvoor bedoelde gedeelte van de site plaatsen : groente-f12.html . Dan krijg je normaal gesproken (sneller) gerichter antwoord. of als je met de zoekfunctie zoekt op je vragen is jou vraag mogelijk al eens eerder gesteld en heb je ook gelijk je antwoord. Als je de paprika's in potten laat en deze zouden nog niet rijp zijn(de vruchten) kan je tegen de winter de plant(en) ook naar binnen halen om dan binnen nog te laten rijpen. En het staat er mooi bij en je had al een leuke oogst zo met je radijsen.Oke, bedankt! Wist niet dat er een blog gedeelte was bedankt voor je antwoorden Quote
Anya Geplaatst: 6 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2013 Mooi al die planten! Ik kan je helaas geen antwoord op je vragen geven, want die vragen heb ik zelf ook.... Ik weet niet of jij peulen hebt kunnen oogsten, bij mij zijn ze allemaal door de slakken opgevreten! Ik begin volgens jaar wel weer opnieuw (zucht) :0 Marijke.Ik heb er 6 kunnen oogsten.. bij mij is helaas ook de helft weggevreten, ten minste 2 plantjes.. hoewel ik zelf ook niet veel heb gezaaid Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.