Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat ziet dat er gezellig uit zo! En ja, heerlijk die radijzen uit eigen (blauwe) tuin, lijkt me! Je eerste oogst dit jaar? Ik hoop met je mee dat je zielige tomatenplantjes het gaan redden en het goed gaan doen!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

De niet zo zielige tomaten plantjes meer!

1012169_495409237204788_2012023351_n.jpg

die foto is al wat ouder..

ze zijn nu wat hoger en krijgen bloemetjes!

1069121_500013346744377_1254316184_n.jpg

Die stekken van m'n opa en oma doen het ook super!

1005988_495409707204741_1638832688_n.jpg

ze zijn nu zelfs zo hoog, dat er 2 stengels waren omgebogen, gelukkig niet geknakt.. alles zit nu vast met draden, ziet er heel funny uit je moet wat als je gaas niet zo hoog komt..

Geplaatst:

Deze komt van een bosje bloemen van vorig jaar

1069427_495410737204638_1137347152_n.jpg

munt groeit als kool

1011307_495411683871210_696707687_n.jpg

wel jammer dat er kever eitjes uit kwamen op de munt.. gelukkig was het maar 1 takje. Nu geen last meer van.

de zonnebloemen openen zich

1044119_496786537067058_2010736970_n.jpg

de knoflookjes die we nooit optijd op hadden gekregen krijgen nieuw bollen

998404_500013493411029_1187330815_n.jpg

zelfgedroogde paprika zaadjes van de supermarkt worden al groot!

988266_500013560077689_294226434_n.jpg

kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik die paprika's plantjes verder moet aanpakken? qua overplanten, vastzetten enz?

Geplaatst:

Hoi Anya, voor updates van je moestuinseisoen kan je ook hier e.e.a. plaatsen : blog/ en dan je eigen seisoen aanmaken. En je paprika kan je gewoon steunen met een stok(bamboe). Net als bij tomaat even 2 of 2 keer per dag schudden(tikje er tegen) met de plant als er bloemen in komen. En schrik niet als de bloemen er uit zouden vallen een paprika/peper regelt zelf de hoeveelheid bloemen/vruchten. En ook dit soort vragen kan je beter even in het daarvoor bedoelde gedeelte van de site plaatsen : groente-f12.html . Dan krijg je normaal gesproken (sneller) gerichter antwoord. of als je met de zoekfunctie zoekt op je vragen is jou vraag mogelijk al eens eerder gesteld en heb je ook gelijk je antwoord. Als je de paprika's in potten laat en deze zouden nog niet rijp zijn(de vruchten) kan je tegen de winter de plant(en) ook naar binnen halen om dan binnen nog te laten rijpen. En het staat er mooi bij en je had al een leuke oogst zo met je radijsen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Mooi al die planten! Ik kan je helaas geen antwoord op je vragen geven, want die vragen heb ik zelf ook....

Ik weet niet of jij peulen hebt kunnen oogsten, bij mij zijn ze allemaal door de slakken opgevreten! Ik begin volgens jaar wel weer opnieuw (zucht) :0

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
Hoi Anya, voor updates van je moestuinseisoen kan je ook hier e.e.a. plaatsen : blog/ en dan je eigen seisoen aanmaken. En je paprika kan je gewoon steunen met een stok(bamboe). Net als bij tomaat even 2 of 2 keer per dag schudden(tikje er tegen) met de plant als er bloemen in komen. En schrik niet als de bloemen er uit zouden vallen een paprika/peper regelt zelf de hoeveelheid bloemen/vruchten. En ook dit soort vragen kan je beter even in het daarvoor bedoelde gedeelte van de site plaatsen : groente-f12.html . Dan krijg je normaal gesproken (sneller) gerichter antwoord. of als je met de zoekfunctie zoekt op je vragen is jou vraag mogelijk al eens eerder gesteld en heb je ook gelijk je antwoord. Als je de paprika's in potten laat en deze zouden nog niet rijp zijn(de vruchten) kan je tegen de winter de plant(en) ook naar binnen halen om dan binnen nog te laten rijpen. En het staat er mooi bij en je had al een leuke oogst zo met je radijsen.

Oke, bedankt! Wist niet dat er een blog gedeelte was bedankt voor je antwoorden

Geplaatst:
Mooi al die planten! Ik kan je helaas geen antwoord op je vragen geven, want die vragen heb ik zelf ook....

Ik weet niet of jij peulen hebt kunnen oogsten, bij mij zijn ze allemaal door de slakken opgevreten! Ik begin volgens jaar wel weer opnieuw (zucht) :0

Marijke.

Ik heb er 6 kunnen oogsten.. bij mij is helaas ook de helft weggevreten, ten minste 2 plantjes.. hoewel ik zelf ook niet veel heb gezaaid

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...