Ga naar inhoud

Courgette heeft het moeilijk in volle zon?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn courgetteplant heeft na het overplanten zijn meeste bladeren laten hangen en degenen die zich niet meer opgericht/hersteld hebben, heb ik afgeknipt. Vanmorgen vroeg stonden 2 bladeren er weer vrolijk bij, maar nu de zon zo fel schijnt gaan ze toch weer hangen. Is dat toch teveel zon? Zouden jullie de plant in de schaduw/halfschaduw plaatsen? Hij heeft voldoende vocht en de grond is goed bemest naar mijn idee.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen !!

Geplaatst:

Met warm weer vindt er veel verdamping plaats, van vocht via de bladeren. Als de plant net verpot of verplant/uitgeplant is hebben ze een paar dagen nodig voor de wortels e.d. om er weer bovenop te komen. Je kunt dus wel water geven (zeker doen!) maar de plant moet het ook op kunnen nemen, dat duurt soms eventjes.

De courgette planten hier in de zon hebben geen problemen maar zijn wel een beetje slap inderdaad.

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord !

Ik heb hem nu in de schaduw gezet en de 2 overgebleven bladeren staan er meteen weer fris en fruitig bij. Gelukkig is het hart van de plant stevig gebleven, dus ik ga ervan uit dat ie het gewoon goed gaat doen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...