Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Courgette heeft het moeilijk in volle zon?

Nynkef

Recommended Posts

Mijn courgetteplant heeft na het overplanten zijn meeste bladeren laten hangen en degenen die zich niet meer opgericht/hersteld hebben, heb ik afgeknipt. Vanmorgen vroeg stonden 2 bladeren er weer vrolijk bij, maar nu de zon zo fel schijnt gaan ze toch weer hangen. Is dat toch teveel zon? Zouden jullie de plant in de schaduw/halfschaduw plaatsen? Hij heeft voldoende vocht en de grond is goed bemest naar mijn idee.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen !!

Met warm weer vindt er veel verdamping plaats, van vocht via de bladeren. Als de plant net verpot of verplant/uitgeplant is hebben ze een paar dagen nodig voor de wortels e.d. om er weer bovenop te komen. Je kunt dus wel water geven (zeker doen!) maar de plant moet het ook op kunnen nemen, dat duurt soms eventjes.

De courgette planten hier in de zon hebben geen problemen maar zijn wel een beetje slap inderdaad.

Bedankt voor je antwoord !

Ik heb hem nu in de schaduw gezet en de 2 overgebleven bladeren staan er meteen weer fris en fruitig bij. Gelukkig is het hart van de plant stevig gebleven, dus ik ga ervan uit dat ie het gewoon goed gaat doen