Manuela88 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Hallo, Ik heb net gelezen dat je van mest , vloeibare mest kan maken door het in water te laten weken. maar wat zijn hier de verhoudingen voor? wat voor hoeveelheid mest en water?hoelang laten staan. wat voor soort mest? Ik heb geiten, kippen, konijnen en pony's welke hiervan is geschikt of kan ik een combinatie gebruiken? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Dit kwam ik toevallig tegen tijdens het surfen; "Preparation: 1 part crap to 10 parts water, in a bucket. 2 weeks, stirring periodically. (again, this is better for the nylon stockings, otherwise your gonna have to filter it - yuck)Application: 1 part poop water to 1 part water. can be used every 2 weeks" Dus 1 liter mest op 10 liter water, twee week regelmatig roeren.. 1 liter mengsel op 1 liter water: Koe: .6%N-.3%P-.3%KPaard: .6%N-.6%P-.4%kKonijn: .5%N-1.2%P-.5%kSchaap: .8%N-.5%P-.4%Kvarken: .6%N-.6%P-.4%K Hoop dat iemand hier iets aan heeft. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ben op het veld van de boer een emmer paardestaart gaan halen, die heb ik in het vat met vloeibare mest gekieperd. Netels neem ik nu niet vanwege het zaad. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
greetje Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 [/quoKoe: .6%N-.3%P-.3%KPaard: .6%N-.6%P-.4%kKonijn: .5%N-1.2%P-.5%kSchaap: .8%N-.5%P-.4%Kvarken: .6%N-.6%P-.4%K Hoop dat iemand hier iets aan heeft. te] willy wat betekenen die letterkes? natrium, kalium enne ??????fosfor? fosfaat?[ik ben wel een poldermeid, maar op het water opgegroeid ] lees overal over bemesten enzovanochtend heeft de hulp kippenhok schoongemaakt en weet wel dat kippenmest goed is voor b.v. prei en heb dat dus in een hoekje van de tuin laten gooien i.p.v. de cliko, maar wat er nu precies in die kippestront zit???geen idee! weet wel dat men vroeger tegen steenpuisten aardappel met een puntje verse kippestront at.... ja echt waar geen geintje! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 N = StikstofP = FosforK = Kalium Opletten met kippenmest want dat bevat veel stikstof, jonge plantjes en zaaigoed kunnen verbranden. Maar weinig strooien per m². Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
greetje Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 oh willyhet zijn maar 3 jonkies nog en doe het straks door de grond heen hooren thnx voor de uitleg! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Manuela88 Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 bedankt voor je antwoord hier kan ik wel wat mee. Quote
geertlaurent Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Ga het met.kippenmest is proberen tussen de pompoenen. Was er nooit zelf opgekomen om dar vloeibaar te gaan maken Quote
JDtje Geplaatst: 14 juli 2014 Geplaatst: 14 juli 2014 Mijne staat al te weken lol deel liter kip deel liter konijn 20 liter water elke dsg roeren heb het in een 200 liter ton kan er zo water bij doen als klar is en met domperlerpomp en een slang wster geven Wat ik ook nog wil proberen is compost thee maken maar eerst dit even afwachten lol Quote
Mindless Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 moet het eigenlijk verse kippen mest zijn of al opgedroogt? Ik zie me eigenlijk niet echt op mijn grond elk mestje opscheppen van de kippen en zo in een vat stoppen ofwel? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.