Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

De paprika-, chillies-, meloen- en komkommer planten in mijn tuinkas vertonen dezelfde problemen, de bladeren krullen en ze lijken opgevreten... sommige bladeren zijn zo droog dat ik denk dat het plantje niet meer redt

Ik denk dat ik luizen erop zag dus ik heb Spruzit gebruikt maar ik zie geen verbetering

In dezelfde kas heb ik tomatenplanten staan en die doen het uitstekend..

Weet iemand wat het kan zijn en hoe ik kan oplossen?

Ik hoop dat jullie iets op de foto's kunnen zien:

foto082254881371572192.jpg

foto082314231371572216.jpg

foto082457121371572242.jpg

Bedankt!!

ilaria

Geplaatst:

Bij de paprika's en pepers komt dat door de luizen. Ook al zie je nu geen luizen meer, ze hebben de jonge bladeren aangezogen waardoor deze nu gebobbeld/gekruld ontwikkelen.

Wat er met de komkommers aan de hand is weet ik niet precies. Je hebt ze direct in de volle grond gezaaid of juist geplant? Wanneer? Stonden ze erg nat? Ik denk niet dat het een voedingstekort is (ik zie niks op de foto wat wijst op stikstoftekort) maar eerder een slecht ontwikkeld wortelgestel.

Geplaatst:

Graaf eens een geultje om de komkommerplant en leg de aarde die daaruit komt tegen de stam, zodat de komkommerplant op een heuveltje komt te staan.

(Als je ze al erg diep hebt staan, graaf je alleen een geultje.)

Geef water in het geultje. Een komkommer is een zuiplap, maar het zijn de wortels die het water willen, de stam wil droog staan.

Geleerd van mijn buurman op de tuin die altijd mooie komkommerplanten heeft.

Geplaatst:

Goedemorgen allen,

Bedankt voor de tips en advies. Paprika's heb ik zelf voorgezaaid en later in de kas gezet.

Voor de komkommers en meloen, wat op de foto staat, is zelf in potjes gezaaid maar ook direct in de grond gezet. Van alles dus.

Voor de luizen zal ik de spiritus+dreft+water proberen, ik hoop dat het helpt, ik had gedroomd van een gigantische paprika's en chillies oogst voor dit jaar

Bedankt

Gr

ilaria

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...