Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het zaaien van vaste planten.

En circuleert er misschien een lijst op internet waarbij je kunt zien wat de makkelijkste planten zijn om zelf te zaaien?

Posted

Denk dat er een hele hoop mensen hier ook vaste planten zaaien hoor. Er zijn trouwens ook in de moestuin een heel stel planten die 'nut' hebben en ook vaste plant zijn ( in de zin, dat de plant ook in de siertuin voorkomt )

En dan zijn er ook nog zat die Sier en Nut helemaal door elkaar gooien Ik ben er zo 1

Vaste planten zaaien werkt niet veel anders dan eenjarigen of 2-jarigen. Je hebt moeilijkere soortjes en makkelijkere wel ja, maar dat is met alles hoor. Ook met eenjarigen en moestuinplanten komt dat voor.

Als je echt helemaal onervaren bent op het vlak van zaaien, zijn er wel dingen waar je aan moet denken, een aantal basiszaken, voor als je zaait. Maar dan wordt je vraag dus : hoe zaai ik.

Zie daar echt de lange lijst topics die daar over gaan, ook op dit forum ( zoekfunctie rechtsboven )

Wil je graag wat opties aan vaste planten en wil je weten of ze moeilijk of makkelijk te zaaien zijn, zou ik voor jezelf een lijst maken van de soorten die je graag zou willen hebben in je tuin, omdat je die mooi vind bv, en die lijst hier plaatsen. Dan loop ik m wel voor je door wat er makkelijker of te moeilijk zou kunnen zijn. En anders zijn er ook anderen die dat voor je doen hoor.

Véél is in ieder geval mogelijk. Dat zeg ik maar vast

Posted

Ben er helemaal mee eens wat Bit schrijft.

Gewoon beginnen daar krijg je ervaring mee , hoe meer je het doet hoe leuker je het vind of je knapt af

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.