Tabita Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Hey Hey, wat doen jullie met jullie minimoestuin als jullie op vakantie zijn? Wij gaan volgende week een weekje weg, en net dan is het hier goed weer Mijn stukje moestuin staat net in de vlakke zon... de boontjes en de worteljes kunnen het wel met wat minder water doen, maar de Sla heeft toch zijn portie water nodig hé... Ik ben aan het denken om omgekeerde flessen water in de aarde te steken.Maar ik zou ook graag iets van schaduw willen voorzien... Kan ik bv een stuk anti worteldoek spannen of kan dit niet goed tegen de zon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 het lijkt mij een strak plan om de tere planten te beschermen met een witte doek. Kun je de buren niet vragen om water te geven? Anders zou je inderdaad een fles met dop kunnen plaatsen, met een klein gaatje in de dop en in de bodem, anders is het water in een uurtje op als je er geen dop op doet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 De buren zijn niet echt een optie aangezien we hier geen contact mee hebben Ik ga dan idd een contructie bedenken met een oud laken of iets dergeljks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Heb je een buitenkraan bij je bakken in de buurt?Dan kan je er een watertimer op aansluiten met een kleine sproeier oid en die iedere dag enkele minuten laten sproeien. Gr. Rob P.s. Fijne vakantie toegewenst! Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 Hey Rob, nee we hebben geen buitenkraan in onze stadstuin... We zullen maar hopen dat het niet TE goed weer zal zijn hé Bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Is er in de hele buurt niemand waar je contact mee hebt?Hoeft niet perse directe buur te zijn toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 We wonen hier nog maar een jaartje, en hebben nog niet genoeg contact met iemand om die te vertrouwen met onze sleutel Mijn man heeft nu een doek gespannen over de sla, en er staan omgekeerde flessen met een gatje in de top... en zo ga ik ze al een paar dagen water geven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Geef alles gewoon een keer goed water voor je vertrekt. Steek wat flessen in de grond, en het zal wel goedkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Ik ga inderdaad mijn sla veel water geven, de boontjes en de worteltjes zullen wel een weekje zonder kunnen... en als de sla mislukt zaai ik bij thuiskomst nieuwe sla hé Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Boontjes, Wortels en Sla leven nog 1 krop sla is al heel mooi aan het kroppen, 1tje heeft een rare vorm (kropt niet echt...) en 1tje gaat wat traag Witloof ziet er niet echt gezond uit... maar zal zien wat het zegt als ik de wortels moet oogsten hé... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 een schaduw doek spannen ,en het zal ook wel eens regenen na deze droogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts