Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben een beginner met een kleine kweekkas, nu heb ik een beetje gekeken naar de zaaikalenders zo op internet.

Klopt dit over het algemeen, ik kom voor nu uit op andijvie, sla en wortels. Best wel weinig eigenlijk.

Dan nog een vraagje; waar kopen jullie je zaden, online of in een winkel?

gr Dana

Geplaatst:

Hoi, de zaaikalenders zijn richtlijnen en geen geboden. Ik koop een deel zaden in de winkel, op de biomarkt, zelf geoogst of ruil deze. Je kan ook nog wel peulen,snijbiet,spinazie en zuring zaaien nu. Mocht je intresse hebben kan je me een pb-tje sturen en wil ik je wel van enkele soorten wat zaden opsturen om te starten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Voor de standaard dingen als sla en andijvie en worteltjes ga ik gewoon naar een plaatselijke winkel. Verder neus ik wel rond op internet ( in de winter ) om eens wat anders te zoeken. Tomatenzaden haal ik van overal vandaan en maak in de winter een plannetje wat ik wil proberen.

Ik krijg ook best veel ( en geef ook weg ) op het moestuincomplex waar ik met de tuin zit. Ook plantjes.

Mocht je voor dingen wel wat laat zijn ( gewoon doen nu hoeft helemaal niet zo erg te zijn hoor ), kan je voor 6 , 8 of 10 cent per plantje ook plantjes kopen in een winkel waar ze zulke dingen kweken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...