Geplaatst: 16 juli 201312 j Ik zag net dat mijn broccoli flink aangevreten werd door rupsen, dus die heb ik er even uit geplukt. Nu zitten er op de allerbinnenste jonge blaadjes en in de steelaanzetten van het oudere blad heeeele kleine zwarte puntjes. Kunnen dat eitjes zijn waar de rupsen uit komen? En hoe haal ik die het beste weg, gewoon eraf spoelen met de plantenspuit, of komen ze dan op de grond alsnog uit? Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar de puntjes zijn te klein. Ze liggen wel los, waar ik erbij kan, kan ik ze zo van het blad afvegen. elizabet.nl
Geplaatst: 16 juli 201312 j Dikke kans dat dat de uitwerpselen zijn van de rupsen. De rupsen eten. De rupsen eten veel. Dus ze poepen ook best veel.
Geplaatst: 16 juli 201312 j Auteur Ik bedacht het me ook toen ergens anders in de tuin bezig was ja Zag net wel nog een koolwotje vliegen, dus maar goed in de gaten houden de komende tijd.. elizabet.nl
Geplaatst: 16 juli 201312 j De witte eitjes zitten meestal in een groepje aan de onderkant van het blad.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.