Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 (aangepast) Voor de komende bijeenkomst heb ik iets te ruilen/weggeven...Planten: Aardbeien doordragend (soort onbekend ) Melissa1611 Bosaardbeien in mix (rood-geel) Esthe76r, salempie Zaailingen van walnoot (Esthe76r), salempie Als enten lukt, zal ik, misschien, wat appel/pruimen boompjes hebben, maar deze wel tegen betaling 5 euro (onderstammen, enthout enz.) Mierikswortels Physalis peruviana (stekken) Cupcacke 3 appelvrouw 1 Kruisbes Mucurines (gestekt voor september's MTFD voor Bit, maar hij, lijkt, heeft geen meer interesse aan dit forum, dus stek gaat naar iemand anders) appelvrouw Tomaten plantjes (onder voorbehoud) Ananas - 1st Melissa1611 Black cherry - 2st *2st appelvrouw 2st Black mavr - 2st *2st Chernomor - 1st appelvrouw Cherrola - 1st Melissa1611 De barao black - 2st *1st appelvrouw 2st angela 1st )Van "honing tomaten" F2 - 3st, F3 - 1st, F4 jasmin 2 van F4 Melissa1611 2F4 )Van Catalunya - 2st Kruising Sprite+jaume - 1st, F2 - 1st )Mini san marzano - 3st )mini smaak tomaten - 2st *2st )Nijar dadel - 2st )Red pearl - 1st )Red star romantic - 2st Tomatito de jalapa - 1st *1st )Troos premium - 2st *2st )Vicasol dadel - 2st *2st Yana - 2st ) - zelfgeoogste zaden van gekochte tomaten, * - zaden van oogst 2014, mogelijk niet soortecht Zaden: Augurk (vreemde namen komen vanuit BY - Wit-Rusland) kustawy appelvrouw werasen' appelvrouw zasolachny (piecklie) appelvrouw nezhinski 12 appelvrouw belaruski cornichon pal'chyk appelvrouw delikatess lijst nog volgt..Bloemen zaden: Matthiola incana ( zomerviolier) Matthiola bicornis (super lekker geurend s'avonds) Reseda alba Alcea rosea double Apricot (stokroos) Alcea rosea double Red Alcea rosea double Pink Malva Zebrina suusp Mirabilis jalapa red (Nachtschone) Mirabilis jalapa yellow suusp Mirabilis longiflora (wit) sugarlevi Blauwe irissen 2st angela Wat zou ik leuk vinden... Onderstammen voor fruitbommen en struiken (ook zaailingen... Houten vat 10-25L..... weet ik niet AUB, alle voorstellen hier, niet via PB... Bedankt. 28 april 2015 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Heb je misschien interesse in een zaailing kwetsch( heb ik gekregen) of rode perzik( perzik hier uit het dorp, zelf gezaaid)? Verder: ik heb zaadjes van de blauwe worstenboom, ook wel augurkenboom genoemd Raad me maar een mooie soort augurk aan..eentje die met een lekker tempo fijn in te maken augurken geeft..ik teel ze zelden of nooit, maar het lijkt me een mooi jaar daar eens mee te beginnen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 kwets - altijd leuk... rode perzik is ook leuk. Is het "perkels" wat Weknow teelt?qua augurken, alle genoemde, behalve delikatess, prima geschikte voor inmaak. Aan te raden ten minste 2, beter 3 soorten naast elkaar te zaaien. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 De kwets heb ik vorig jaar hier op de ruilbeurs meegenomen..niemand wilde hem want we hebben hier allemaal veel kwetsen. Hij heeft van de winter in de koude kas gestaan en staat nu buiten.Je mag hem als je wilt. De roodvlezige perzik is hier in 2013 afgerijpt..wat op zich wel bijzonder is in ons koud/natte klimaat. Ik heb geen idee af dat een perkel is of niet, die ken ik niet. Ik heb de pitten toen gezaaid en ze zijn allemaal goed opgekomen.Ik heb in 2014 ook nog peche de vigne gezaaid..maar daar is natuurlijk nog niets van te zien. Leuk om verschillende augurken uit te proberen dan..ga je ze voor me zaaien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Leuk om verschillende augurken uit te proberen dan..ga je ze voor me zaaien?Nee, zaaitijd is rond 15-20mei Grondtemperatuur moet boven 15graden zijn... Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Ik zocht het net op, het is zoals pompoenen en komkommers. Ik wil dan graag wat verschillende soorten als zaad als je dat goed vind. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Ik wil dan graag wat verschillende soorten als zaad als je dat goed vind.Afgesproken. Hoeveel augurk planten ga je tellen? Ik zaai 2-3 zaadjes op een plek, als meerdere kiemen op, dan blijft sterkste, anderen worden tot de grond afgeknipt... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Yuras blauwe irissen graag! Bedankt voor het aanbod Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 4 planten lijkt me wel wat. Zijn er ook augurken bij die je rauw kunt eten? Ik heb ook vast belangstelling in: iets ook leuk en mooi Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Zijn er ook augurken bij die je rauw kunt eten?Die allemaal kunnen rauw gegeten worden Mijn buren zeggen, dat eten augurken als snoep aan de TV Quote
Yuras Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Yuras blauwe irissen graag! OK, ga kijken wat er nog over is... Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 Hallo Yuras ik hoorde dat je volgende week bij Jorieke bent dus heb ik haar de perzik- en kwets meegegeven, die staan nu bij haar in Zelhem. De perzik zonder pot maar in een plastic zak, ik wilde de pot graag houden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
berijl Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 hoe groot zijn de fruitboompjes? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Yuras Geplaatst: 9 maart 2015 Auteur Geplaatst: 9 maart 2015 hoe groot zijn de fruitboompjes?Die zijn net geënt, ong. 30-40cm hoog. Als enting geslaagd, worden ze in mei iets hoger... Quote
berijl Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 thanks voor je reactie. Ik ben op zoek naar wat grotere boompjes dus dan gaat het helaas over. Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Esthe76r Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Hey yuras, graag walnoot, boosaardbei, en fruitboompjes. Pruim en appel graag. Wat voor zaadjes heb je van Rusland? kijk je ook bij mij? Quote
Yuras Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Geplaatst: 11 maart 2015 Hey yuras, graag walnoot, boosaardbei, en fruitboompjes. Pruim en appel graag. Wat voor zaadjes heb je van Rusland? kijk je ook bij mij?Bosaardbeien krijg je zeker, walnoot, als ik nog iets vind, denk wel, en fruitboompje... Hoop dat enting wel gelukt, dan zou ik iets dubbel hebben. Appels, abrikozen, kersen. Qua zaadjes van rusland - die heb ik niet, wel augurken van Belarus(Wit-Rusland) Morgen ga revisie maken , dan weet precies wat heb ik over.... Quote
Yuras Geplaatst: 13 maart 2015 Auteur Geplaatst: 13 maart 2015 @ appelvrouw Bedankt voor perzik en pruim boompjes! Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Heb je ze al..mooie boompjes niet? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Geplaatst: 17 maart 2015 Auteur Geplaatst: 17 maart 2015 Blauwe irissen voor @angela (2st) worden morgen naar Jorike en Joep vervoerd... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Maar je komt toch wel naar de MTFD Yuras? Quote
Yuras Geplaatst: 17 maart 2015 Auteur Geplaatst: 17 maart 2015 Maar je komt toch wel naar de MTFD Yuras?Ik ben van plan... Maar, als ik sowieso morgen ga "yurassik bos" uitbreiden, dan is het minder in mei te vervoeren Dan komen nog veel tomaten plantjes... andere kwetsbare groentjes... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.