Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Yuras aanbod voor mei MTFD2015


Yuras

Aanbevolen berichten

@Goldfish

OK, bedankt. Kans is nog op wortels, ze zien mooi groen uit, maar met stilstaande groei. Ik zal je op de hoogte houden .... In ieder geval, dit najaar krijg ik deze kruisbessen wel

 

@angela

Nog 3 dagen, kleine kansje, dat knoppen beginnen te ontluiken... Zo niet- dan pas volgende jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yuras, mocht je het stekje van de Kruisbes Mucurines over hebben, dan heb ik er belangstelling voor! Kijk maar op mijn ruillijst wat je retour wilt.

Die eentje wat ik heb is al gereserveerd. Wel kan ik een nieuwe afleggen voor jouw voor najaar MTFD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag! Dank je, zou je er 2 willen afleggen als je struik er groot genoeg voor is?

Daze struik is nog te jong, maar ik heb andere kruisbes - malahit - en dit is, volgens sommige bronnen, de andere naam van mucurines. Hopelijk komende zomer zal ik verschil merken (of toch niet ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

¨Last minute check"...

Ik geef

Geedee - cactus

Aalterse Willy - 3puntpaprika´s + tomaten naar keuze

Jet - Physalis peruviana stek, Kruisbes Mucurines, Black mavr - 2st, Chernomor - 1st, De barao black - 2st,

augurken zaden van - kustawy, werasen' , zasolachny (piecklie), nezhinski 12

Melissa1611 - Aardbeien doordragend, Ananas - 1st, Cherrola - 1st, Van "honing tomaten" F2 - 2st,

Esthe76r - Bosaardbeien, Zaailing van walnoot

salempie - Bosaardbeien, Zaailing van walnoot

angela - De barao black 1st, blauwe irisse

jasmin - Van "honing tomaten" F4 -2

suusp - Malva Zebrina, Mirabilis jalapa yellow

sugarlevi - Mirabilis longiflora (wit)

 

Mocht ik iets vergeten, meld AUB zsm...

Neem ik ook overschoot van tomatenplantjes mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je voor mij de perenboom nog mee?

Als je wil. Ik dacht, het te klein is voor jouw. Zou niet - dan neem ik mee...

 

Hey yuras,

Had je voor mij toevallig nog een abrikoos of perzik of iets anders dergelijks? tegen betaling natuurlijk

Ik heb geslaagde enting van pruimen - AnnaSpath, ItaliaanseKwetsen. Qua perzik - heb wel zaailing van Appelvrouw roodvlezige perzik (in de pot nog 2 st opgekiemen ). Anders - wacht tot najaar, dan wordt zekerheid of abrikoos geslaagd is. Nu blijft ent slapen. Grote kans dat geslaagd, maar niet nihil dat wel mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roodvlezige is erg leuk maar kan beter onder jou toezient oog blijven. Mag ik hem reserveren voor dan.

 

Ook in de ambrikoos heb ik interesse voor dan.

 

Wat heb je nu nog voor een beetje redelijk groot fruitboompje?

Redelijk groot heb ik momenteel niks. Ik bedoel, te ruilen/verkopen

Misschien, perzik Melred, maar het is lastige ras qua krulziekte en geeft kleine (golf-bal) maar wel lekkere perziken. Ik heb twee druiven met naam Riesling, maar ook, een afkomstig van fruitbomen.net, de andere van Slovakije. Nog geen oogst gehad om te vergelijken. Wat abrikoos betreft, als je beetje geduld hebt, ga ik 4 rassen boompje maken, kan ook voor jouw

Maar ja, morgen hebben we kans om dit alles afspreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je van beide pruimensoort nog over? Dan heb ik wel interesse!

Ja, heb beide soorten (enting lijkt wel geslaagd). Die kosten 5euro per boompje (onderstammen, enthout, entfolie enz). Als je echt wil die hebben - kan voor jouw meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geduld. Heb geen ervaring met krulziekte. Kleine vruchten is opzich geen probleem. Als ze lekker zijn..

 

Komen we nog op terug morgen.

 

Ik zoek nog tomaten voor mijn zorgproject. Kijk je ook even bij mij in de lijst.

 

Heb voor daar ook interesse in een druif als het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot zijn die pruimenboompjes? En wanneer kan ik vruchten verwachten? Moet hier nog iemand zien te overtuigen...

 

Boompjes zijn net veredeld. Eerste vruchten, denk ik, pas na 3-5 jaar kan verwachten.

Beter, denk ik, bij tuincentra of bij kwekerij kopen. Dan wel kan volgende jaar vruchten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...
@jasmin

Gereserveerd. Vorig jaar geprobeerd zelf gewonnen zaden van "honing" (dat waren F2), F2 van staan (waren al F3), F3 van Thea (zijn nu F4). Geen zichtbare verschil gemerkt. Kan zijn, dat die van "honing" heirloom zijn/geworden Maar... zullen zien.

 

Ha Yras,

 

Kan jij je nog herinneren of ik F3 of F4 van je gekregen heb? De eerste tomaatjes beginnen af te rijpen, en natuurlijk wil ik dat zaad gaan winnen. Het is alleen de vraag of ik er F4 of F5 op moet gaan zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...