Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Moestuinseizoen van Tanja65
  • updates

    22
  • reacties

    128
  • bezoekers

    14626

Over dit moestuinseizoen

Updates uit het midden van het land over de moestuin-activiteiten van Cobro60 en Tanja65, zowel op een gehuurde moestuin van 150 à 200 m2 (2 veldjes) als in een klein donker, nat achtertuintje met bakken, potten, en fruitkistjes. En in de zomer doen we ook nog wat groens op de camping waar we een seizoensplek hebben.

Entries in this blog

De afgelopen weken was er een zaairol met stokbonen aan mijn aandacht ontsnapt. Met het warme weer waren ze geëxplodeerd, en in één grote klont in elkaar gegroeid. Een bonenklont. Ik dacht ze nog los te maken, maar dat bleek onmogelijk. Wat te doen… Opnieuw zaaien was een optie, maar het zijn bonen die ik graag wil proberen, en deze specifieke soort heb ik niet meer. Uiteindelijk heb ik ze voorzichtig uit de zaairol losgemaakt, en als één grote klont geplant. Ik heb er dunne stokken bij gezet om
Het zat wat tegen dit seizoen, met fysieke hobbels bij allebei. Daarom waren we behoorlijk laat met alles, en zijn sommige dingen er helemaal bij ingeschoten. Maar van wat nu langzaam wél allemaal de grond in gaat, en de dingen die ik daarvoor bedacht heb, daar word ik dus héél blij van. Zo kweken we dit jaar voor het eerst de tomaten (en komkommers en kousenband) in de foliekas aan touwtjes ipv aan stokken. Maar ik was niet van plan dure katrol systemen aan te schaffen daarvoor. Dus heb ik geë
Wij hadden dit jaar een grote, onbedoelde verrassing: geforceerde rabarber! We hebben op de moestuin flink wat rabarber staan. Er stonden ook nog her en der wat oude rabarbers, waarvan het merendeel sowieso weg moest. Dus hadden we gewoon alles afgedekt, omdat we ook nog steeds het kweekgras aan het bestrijden zijn, denkend dat de rabarber dan vanzelf wel zou overlijden. Dat gebeurde inderdaad bij de zieke planten. Maar een paar volhouders groeiden gewoon onder het zeil omhoog, en toen we het ze
We beginnen eindelijk wat op stoom te komen. Omdat we toch in de omgeving van Zwolle waren gisteren, hebben we even bij Hornbach een aantal zakken potgrond gehaald, en zijn daarna naar de camping gereden. Aangezien we vaste gasten zijn, weten de medewerkers van onze moestuinmanie, en ook dat ik (zelfs) de camping altijd in een mini-moestuintje verander. Ze piesten zowat in hun broek bij het zien van de lawine potgrond - de toon is weer gezet 😜. Vanmorgen gauw nog even naar de moestuin geweest
Gisteren samen met @cobro60 de foliekas op moestuin neergezet. Wat een wind! Enfin, hij staat, op dit moment nog aan 2 palen, maar er komen er nog 2. Vandaag heeft Cor er compost heen gesleept, maandag spinazie zaaien als voorzaai voor de tomaten. Het staat. Gisteren en vandaag weer wat spul voorgezaaid, oa rode zonnebloemen. Dit jaar meer bloemen! Tot ons afgrijzen waren vrijwel alle doperwten (80 plantjes) op de moestuin aangevreten door kevers, dus maar nieuwe erwten te week gelegd. Onze buu

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.