Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ciska’s ruillijst 15 april 2018


Ciska

Aanbevolen berichten

Even denken:

(Houd mijn lijstje even in de gaten want ik ga nog zaaien en (voor en achter) tuin opruimen en op onze groentetuin komt straks ook weer van alles boven)

 

Wat ik nu heb en boven staat is:

 

Vaste planten/stekken

- duizendblad

- smalle weegbree

- echte kamille

- goudsbloem (oranje en enkel bloemige soort)

- stek colakruid

- stek spearmint

- stek citroenmunt

 

Fruit:

- aangeslagen stek Japanse wijnbes

- aangeslagen zwarte bessen stekken

 

Zaden:

- zaden olijfkomkommer

 

Ik zoek:

- olijfolie

- zaden of stek Syrische zataar

 

- stek citroenverbena

- zaden wilde Indische sla

- (bontbladig) barberakruid (winterkers)

 

 

Afspraken:

Henk: geef 10 koffiemelkflesjes. Krijg: knolselderij plantjes

Koolrabi: geef : klein polletje welsh onion (wit en rood), zl witte bes tomaat, zl tabascopeper, zl gele punt paprika, zl hochloma tomaat, zl liguri tomaat, polletjes duizendblad, smalle weegbree, zl lage afrikaantjes.

Angela: geef cavia dingen voor verzorging en stek roos “The pilgrim” (mits die aanslaat) en stek Abraham Darby, zaden kailan, Stek basiel magic mountain, tomaat ananas, ananas noir, balkon star. Krijg: 2 emmers met deksel, paprikas ovb, doos met spullen en stek salvia hotlips, gele paprika 2x en aardappels pink fir.

Nasuada: geef twee volwassen rozen in pot en stekken (mits die aanslaan) Krijg: roos naar keuze (even kijken bij de border)

Jet: geef: jampotten van Hero (zoveel mogelijk), Krijg: polletje longkruid 3x, stek Monarda

Kruidenvrouw. geef: Daslook, kamille (echte) en Franse dragon Krijg: fles olijfolie en klein flesje mede voor de proef.

Wortel: geef: zaden butternut, vogelveer (parkiet of kip) Krijg: 5 emmers met deksel

Cupcake: geef: stekken dahlia’s, 2x helleborus. Krijg: stekken dahlia’s rood, roze en geel en oranje kleur en een mix en oregano

Indy: geef: melkkefir (roosjes). Krijg: stek hemerocallis roze en stek citroenverbena

Goldfish geef: verrassing en geld voor aardbeien. Krijg aardbeien 8 srt

Claudy. Geef: zaden krulandijvie, citroenmunt en duizendblad. Krijg: 2 zaailingen gardners delight

Anna: geef: stek vijf in een kruid, stek basiel magic mountain en 10 jampotjes en papalo en zaailingen bleekselderij Krijg:zaden gardners delight en bont Barbera kruid?

Jorieke: geef extra boodschappen en basiel magic mountain. Krijg: Egyptische ui, ladyleek, sjalotjes en oregano?

Charly: geef et.olie. Krijg: stamroosje, zaden stam naaldboontjes en zaden/zaailingen lathyrus

Bit: 2x klimroos (DP en ND) en potjes p11 en p9. Geef: meloenpeer

 

Meenemen:

Zout en suiker

Geld voor varkensvlees

Geld voor varkensvleespakket 3 kilo

Geld voor runderpakket

 

Appeltaart

Indische eten

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ciska even een vraagje. Ik geniet heel erg van de potjes die je voor me hebt meegenomen vorig jaar, super..ze worden op dit moment gevuld, de halve doos is al leeg. Ik heb er genoeg, maar ik zag dat er ook van die kleinere (200 ml) potjes bijzaten, is er een mogelijkheid dat je daar nog aankomt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, er is maar een stek nog groen gebleven....dus even afwachten of die het blijft doen..kailan schrijf ik voor je op.

Schiet mij net te binnen...je wilde nog een stek van de basiel “ magic mountain” maar ook nog van de berg basiel?

 

Ik heb de namen van de rozen die ik nog wou weer gevonden heb het even toegevoegd aan mijn bericht ik wacht wel af wat er lukt.

Ik zoek nog de blauwe basiel en ook die andere waar we allemaal stekken van hadden die van mij heeft het dit jaar slecht gedaan dus geen stek/plant meer over.

En vorig jaar heb ik van jou een tomaten plantje gekregen een soort die je aanrade maar plantje is toen dood gegaan. Mocht je die dit jaar weer zaaien houd ik mij aanbevolen voor 1 plantje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee was een grote tomaat volgens mij ik geloof dat je zij dat je hem ieder jaar had omdat hij lekker van smaak was?

Ik zou lijstje van vorig jaar moeten kijken maar word morgen net een verhaal proefgelezen omdat ik verder dit weekend geen tijd had en ik zie sterretjes na 30.000 woorden.

Ik moet wel aan indianen denken bij die tomaat? Zegt je dat iets?

 

Basiel fijn volgende keer probeer ik twee planten te hebben. Eerder stekken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit hoeft alleen als je van plan bent die zelf ook te zaaien?

Ik houd me ook aanbevolen voor 1 balkon star.

 

Ik moet nog even kijken welke soorten ik zelf van plan ben te zaaien heb nog wat leuke soortjes liggen.

Ik wou eigenlijk alleen grote doen maar voor de cavia's vind ik snack ook makkelijk en ik weet nog niet wat ik wil zaaien voor de zaailingen tafel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 2 weeks later...

goed ....bij deze is het bewezen......ik wordt geloof ik gek

 

Ik heb echt jaaaaaren tomaten “gardners delight” staan..

Ik dacht dat ik ze gezaaid had vorige week.......dus niet......en ik kan de zaden niet meer vinden

Ik weet dat er zaden zijn......

 

Heeft iemand toevallig tegen die tijd van het MTFD een tomatenplantje of 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...