koolrabi Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 (aangepast) Hieronder mijn lijstje: AANBOD ZADEN: kruidencitroengras (cupcaketje, nasuada, tanja65)snijselderij (cupcaketje)epazote (tanja65) groentenwinterreuzen (123zaden)sugarsnaps (zelf verzameld) (Mylena)asperge-erwt (nieuwe tuin) (Mylena)peterselie-erwt (nieuwe tuin) (claudy)stamdoperwten, half pint (nieuwe tuin)stokslabonen cosse violette (v.d.Wal tht19) (Mylena)rode bindsla (v.d.Wal 446) (Claudy)sla freckles bindsla Vreeken 250900 bloemenamaranth (Vreeken 503140) (bouwvrouw)klaver inkarnaat (Vreeken 391600)lobelia (white lady) ( Van Hemert & Co 2018) STEKKEN zoete aardappel (oranje) (jorieke, angela,mellie, tanja)basilicum magic mountain (jorieke)bergbasilicum (jorieke)bloedzuring (tanja65) GEZOCHT Ik heb nog niet veel wensen, maar dat komt misschien nog. Van lijstjes die langskomen word ik altijd wat hebberig. IK GEEF/KRIJG cupcakeje geef: zaad citroengras, zaadjes snijselderijkrijg: dahliastekken Show & tell en Spider woman, spaanse koriander nasuada geef: zaad citroengraskrijg: lelietjes der dalen? tanja65 geef: laatste zaadjes epazote, asperge erwt , zaad citroengras, bloedzuring, zoete aardappelstekkrijg: basilicumzaadjes, snijselderij, rozemarijnstek, indien aangeslagen, Marokkaanse munt, injectiespuitje claudy geef: peterselie erwt, rode bindsla, incarnaatklaverkrijg: tomaat wapsinicom peach Mylenageef : sugarsnaps, asperge erwt, en stokslabonenkrijg: little gemplantjes bouwvrouwe geef : Amaranthzaadkrijg: spaanse laurier? angela geef : zoete aardappelstekkrijg: hibiscus Mellie geef : zoete aardappelstekkrijg: duizendschoon Jorieke geef : stek basilicum magic mountain, stek bergbasilicum, zoete aardappelstekken kruidenvrouwtje geef: lieve vrouwenbedstroneemt voor me mee: yakon broedbolletjes van Vreeken NEEM MEEVoor Jorieke: keukenrol en zadenVoor de proeftafel: gembermosterdvoor de zadentafel: verschillende zaden, stekken herfstframboos 19 april 2019 aangepast door Gast Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Ik zou wel wat citroen gras willen, zit er iets voor jou bij op mijn lijstje ? Quote
koolrabi Geplaatst: 29 januari 2019 Auteur Geplaatst: 29 januari 2019 Citroengras zaden noteer ik. Iets van Dahliastekken misschien voor mij? Nog niet eerder gehad. Ik heb even gestudeerd op de soorten die je aanbiedt. Als je over hebt heb ik wel interesse in Dahlia show & tell. Mocht je die niet over hebben dan vind ik Dahlia Spider women ook wel heel apart. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 (aangepast) Bedoel je met aardbeisla de aardbeispinazie? ( https://www.rareseeds.com/strawberry-spinach/ )Kijk ook maar even op mijn lijstje 29 januari 2019 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cupcakeje Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Citroengras zaden noteer ik. Iets van Dahliastekken misschien voor mij? Nog niet eerder gehad. Ik heb even gestudeerd op de soorten die je aanbiedt. Als je over hebt heb ik wel interesse in Dahlia show & tell. Mocht je die niet over hebben dan vind ik Dahlia Spider women ook wel heel apart. Ik zet ze beide voor je op het lijstje Quote
koolrabi Geplaatst: 29 januari 2019 Auteur Geplaatst: 29 januari 2019 @ appelvrouw, nee ik bedoel een slasoort met een wat rode tekening die aan aardbei doet denken. Maar misschien is aardbeiensla niet een officiele naam bedenk ik nu en heet de bedoelde sla anders. Ik ga het eerst nog even uitzoeken. @ cupcakeje: heel fijn. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Claudy Geplaatst: 9 februari 2019 Geplaatst: 9 februari 2019 Hallo,Ik heb wel interesse in de peterselie erwt. Mijn ruillijst volgt nogGroetjes Claudia Quote
Goldfish Geplaatst: 9 februari 2019 Geplaatst: 9 februari 2019 (aangepast) Aardbeispinazie, lijkt me lachen! Kan ik zaden of zelfs 2 zaailingen krijgen? 10 februari 2019 aangepast door Gast Quote
Nasuada Geplaatst: 9 februari 2019 Geplaatst: 9 februari 2019 Heb jij goede ervaring met de groei van citroengras?Wij koken er veel mee. Koop altijd stengels uit de vriezer van de toko.Ik heb interesse in citroengras en aardbeiensla.Kijk maar op mijn lijstje of er wat te ruilen is. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Aardbeispinazie, lijkt me lachen! Kan ik zaden of zelfs 2 zaailingen krijgen?Mvr. Rabi biedt deze niet aan maar zoekt aardbeiensla. Een van mijn Franse collega s heeft de spinazie besteld bij Rare Seeds, ik kan wel voor je vragen of je een paar zaden kan krijgen? Zo ja reageer dan ff in mijn topic. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 10 februari 2019 Auteur Geplaatst: 10 februari 2019 Aardbeispinazie heb ik al eens gezaaid. Is me niet echt bevallen. Duurde erg lang en er kwamen heel kleine vruchtjes aan. Ik vond het mooie plaatjes op het zakje, veel mooier dan het bij mij werd. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Goldfish Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Aardbeispinazie, lijkt me lachen! Kan ik zaden of zelfs 2 zaailingen krijgen?Mvr. Rabi biedt deze niet aan maar zoekt aardbeiensla. Een van mijn Franse collega s heeft de spinazie besteld bij Rare Seeds, ik kan wel voor je vragen of je een paar zaden kan krijgen? Zo ja reageer dan ff in mijn topic. OEPS... ik was het spoor bijster...! En ik haak even af na het lezen van de gebruikerservaring van mevrouw Rabi. Quote
Nasuada Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 : D en ik dacht leukkkkk aarbeiensla....na ja feest gaat niet door + Quote https://www.deblijehoeve.nl/
koolrabi Geplaatst: 12 februari 2019 Auteur Geplaatst: 12 februari 2019 @ appelvrouw: Ik heb de puzzel opgelost met behulp van Ciska van wie ik ooit de gezochte sla kreeg als plantje. De sla die ik zoek is:Abraham Sluis Sla StrawberryIs bij Bol.com te koop maar helaas niet leverbaar.Dus mocht iemand zaadjes hebben voor me, met een paar ben ik al heel blij, dan hou ik me aanbevolen. Hieronder een foto: Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Aha mooi, super geheugen Ciska Die sla ken ik niet, doet me wel denken aan de forellenschlush, kijk maar eens naar die afbeeldingen op Google. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 13 februari 2019 Auteur Geplaatst: 13 februari 2019 @appelvrouw: Ja Forellenschluss heb ik gevonden bij Vreeken, lijkt er wel op maar is iets steviger denk ik zo maar. Ook heel leuk lijkt me. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 En ook heel lekker.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 (aangepast) Hey Koolrabi, ik zag op jouw lijstje enkele dingen waar ik belangstelling voor heb, te weten zaadjes van de epazote, de asperge-erwt en de sereh/citroengras (stengel? Of zaad?). In voor een ruil? Kijk gerust op mijn ruillijstje of er iets voor je bij zit, mijn lijstje wordt ook nog regelmatig aangevuld. 21 maart 2019 aangepast door Gast Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Claudy Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 beste Kolrabi, Heb interesse in de rode bindsla en de strawberry sla Kijk maar in mij lijstje of er iets voor je is groetjes Claudia Quote
Mylena Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 Hallo, ik zou graag sugarsnaps, asperge erwt en stokslabonen met je ruilen. Misschien staat er iets op mijn lijstje dat je kunt gebruiken. Groetjes Erna de moeder van Ken Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 mag ik jou wat van dat amaranthzaad? hoop dat je hebberig wordt van mijn lijstje, kunnen we ruilen , groetjes Eline Quote
koolrabi Geplaatst: 21 maart 2019 Auteur Geplaatst: 21 maart 2019 Even een eerste reactie op alle onbeantwoorde vragen: @ nasuada: Ik heb citroengraszaad voor je. Mijn ervaring is dat het meer dan 1 seizoen duurt voor je mooie stengels hebt. Het is een wat grote plant om binnen te laten overwinteren. Ik doe het niet weer. We hebben van de nog bescheiden stengels wel gegeten. Ook kun je het blad gebruiken bv. voor thee. Aardbeiensla heb ik helaas niet meer gevonden (zocht ik, maar hij kwam per ongeluk terecht in het lijstje 'aangeboden') maar ik heb inmiddels wel Freckles Bindsla, Vreeken 250900, dat lijkt er een beetje op. Ik hoor wel als je daar iets van wilt. @tanja65:Ik heb zaad van epazote (helaas zijn het maar een paar zaadjes meer, maar als ze opkomen heb je grote planten), asperge erwt ( ik verdeel ze tussen jou en Mylena) en citroengraszaad voor je. @ claudy:Ik heb peterselie erwt en rode bindsla voor je. Aardbeiensla heb ik helaas niet meer gevonden (zocht ik, maar hij kwam per ongeluk terecht in het lijstje 'aangeboden') maar ik heb inmiddels wel Freckles Bindsla, Vreeken 250900, dat lijkt er een beetje op. Ik hoor wel als je daar iets van wilt. @Mylena:Ik heb sugarsnaps, stokslabonen en asperge erwt voor je. Asperge erwt verdeel ik tussen jou en tanja65. @bouwvrouwe: ik heb amaranthzaad voor je. Ik ga nog even kijken bij jullie of ik iets leuks voor de ruil vind en anders is het te geef. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Tanja65 Geplaatst: 21 maart 2019 Geplaatst: 21 maart 2019 Dank je, Koolrabi! Ik hoor graag of ik ook iets voor jou kan betekenen aan ruil Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mylena Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Hallo Koolrabi, wat fijn! Wat wil je van mij? Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 april 2019 Geplaatst: 13 april 2019 hey koolrabi, voor alle zekerheid; je krijgt basilicumzaadjes van me ipv basilicumblaadjes. De blaadjes komen dan tzt vanzelf Ik zie in jouw overzichtje de bloedzuring nog niet staan - is het nog gelukt een polletje op te potten? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.