henkg Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ter ruil, wind en weder dienende:Goed gewortelde stekken van aardbei Frau Mieze Schindler (FMS). Als het goed gaat, totaal ongeveer 30 stuks, misschien meer. (Beetje vroeg, maar vanaf nu kan ik –met heel weinig moeite- bewortelde stekken maken.)Foto: zie onderaan. Meststof Kristalon rood (12-12-36+1MgO, volledig wateroplosbaar). Vergelijkbaar met Kristalon oranje, maar met iets meer stikstof.Ik heb een zak van 25 kg. Veel te veel voor mij. Per kilo reken ik 2,50 (is kostprijs), of een mooie ruil. Rozemarijn stekken, goed geworteld.Foto: zie onderaan. Zaad tomaat Rose de Berne Prijsvraag! Ik heb een aantal Cayenne pepers gedroogd, voor flakes. De zaden heb ik apart gehouden.De vraag: Hoeveel peper Cayenne zaden zitten er in het rechterpotje? De prijs voor de MTFD-deelnemer die er het dichtst bij zit: een loupe. Daarmee kun je enge beestjes van dichtbij bekijken, of bv meeldraden tellen en achtereenvolgens de Heukels flora raadplegen.Potje (en de loupe!) neem ik uiteraard mee. Inzendingen niet hier, maar tijdens de MTFD.(zie ook foto onderaan) Gevraagd:- Kattenkruid, zowel plantje als zaad Voorzien.- Oude douchebak, 15 cm diep model, ca 80 x 80 cm. Mag lelijk / beschadigd zijn. Ruillijst/geeflijst:- Balkontuinder krijgt: 6 a 8 gewortelde stekken FMS.- Koolrabi krijgt: 6 a 8 gewortelde stekken FMS.- Balto krijgt: zaden Rose de Berne. Reeds verstuurd per post. - Nasuada geeft: zaad Drosera capensis.- Jorieke geeft: kattenkruid / krijgt: 25 kg oesterschelpen- Angela geeft: kattenkruid / krijgt: zaden Rose de Berne- Weknow geeft: Fallgold stekken / krijgt rozemarijnstek(ken) Foto's: ^ FMS stekken ^ Rozemarijn stekjes ^ De prijsvraag. Tip: het zijn minstens 1000 zaden, en misschien wel nogal wat meer. De pepperflakes zijn allemaal voor mezelf. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
balkontuinder Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Oeh, ik lust daar wel zes van Henk! Ik heb alleen nog geen idee wat en of ik iets te ruilen kan aanbieden. Quote
henkg Geplaatst: 14 juli 2015 Auteur Geplaatst: 14 juli 2015 Balkontuinder: genoteerd. Toegevoegd aan beginbericht: Kristalon meststof. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
koolrabi Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Ik heb ook wel belangstelling voor een paar stekken van de aardbei Frau Mieze Schindler. Ik hoop dat ik wat te ruilen heb. Mijn ruillijstje komt later. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
henkg Geplaatst: 15 juli 2015 Auteur Geplaatst: 15 juli 2015 Koolrabi: is genoteerd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
balkontuinder Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Dankjewel Henk! Zes is overigens genoeg hoor. Als ik er acht in de batobak zet krijgen ze het wel erg krap denk ik. Quote
Nasuada Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Hi Henk,De vleesetende plantjes doen het heel goed,Zou ik ze over moeten poten naar een grotere pot?Zo ja dan zou ik graag nog een zakje van die speciale grond van je willen overnemen.Heb je misschien nog andere vleesetende plantjes? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 6 september 2015 Auteur Geplaatst: 6 september 2015 Nee, mijn "speciale" grond is bijna op.En nee, ik heb geen andere VEP's.Zie ook: vleesetende-planten-zonnedauw-drosera-capensis-t6750-360.html#p290676 Doe mij maar wat zaadjes ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 14 september 2015 Auteur Geplaatst: 14 september 2015 Aanbod in beginbericht aangepast ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 Ik zal eens kijken of ik hier nog kattenkruidplantjes kan vinden. De buurtkatten slopen mijn plant steeds, dus ik plant ze maar niet meer opnieuw. Maar hier en daar piept af en toe nog een zaailing boven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 14 september 2015 Geplaatst: 14 september 2015 Ik heb de bloemen afgeknipt en in een koffiefilter gedaan, neem er wat voor je mee.Ik heb bij intratuin een aantal soortjes bijgehaald, dus wellicht kunnen wij die ook tzt zaaien Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Ik heb 3 mooie plantjes voor je in een potje gezet. Aan zeker 2 van die plantjes zit al een mooi kluitje, ik zag ook heel wat groeipuntjes voor volgend jaar. Ze worden hier alleen steeds plat gelegen, en dan lopen ze blijkbaar steeds weer uit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 21 september 2015 Auteur Geplaatst: 21 september 2015 @Jorieke: mooi!Ik ben benieuwd of mijn kat van kattenkruid onder de indruk (invloed) raakt. Tot nu toe heeft ie weinig op met speeltjes.Niet zo gek, er is ruim voldoende "echt" werk: vliegen, libellen, muizen, af en toe een vogeltje of een sprinkhaan. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Nou, de (buurt)katten die mijn plantjes steeds slopen die hebben vele weilanden tot hun beschikking. Dus ik denk dat het wel goed zit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 22 september 2015 Auteur Geplaatst: 22 september 2015 Beginbericht aangepast: Gevraagd: oude douchebak, ca 80 x 80 cm, ca 15 cm diep. Mag beschadigd zijn. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
weknow Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Hoi Henk, Ik heb belangstelling voor zo een mooie rozemarijnplant. Kan ik jou nog ergens blij mee maken? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
henkg Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Weknow, rozemarijnstek genoteerd.Je drie gele framboosstekken van vorig jaar zijn helaas alle drie overleden. Drie nieuwe? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
weknow Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Hoi Henk, Je hebt geluk. Aanhangwagen 3 met gesnoeide takken staat klaar voor de milieustraat staat geladen om morgen weg te brengen. Gisteren nog maar wat doorntakken (wat pijnlijk in de compost) van kruisbessen en sterk uitgedunde gele framboos er bij gedaan. Dus ik heb een stuk of 6 stukken van de Fallgold met redelijke wortels ertussenuit gehaald, in een grote pot met aarde gezet en wat bijgesnoeid. Ziet er niet uit, maar als je nu binnenkort in de grond zet heb je volgend jaar einde zomer waarschijnlijk wel frambozen. Had je morgen gevraagd, was het er niet meer geweest. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
henkg Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Mooi!Hopelijk houd ik ze nu wel in leven ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.