Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

nou vooruit...


Bazarie

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Arie (Bazarie)

 

Al enige jaren is mijn vrouw (Jolanda) actief bezig om van alles wat eetbaar is in potten te kweken waarna ik het verwerkte tot iets lekkers. Behalve de aardbeien, hier wist het buurmeisje wel raad mee

 

Sinds vorig jaar hebben we ons stadstuintje verbouwd. Nieuw terras,Nieuwe tuin meubels enz. De wens was om nog een kleine hobby kas te bouwen zodat we onze tomaten, paprika's en pepers wat beter te kunnen houden. En om wat ander zaken te gaan laten groeien.

Afijn, de rotstuin en vijver moesten er aan geloven. Vijver er uit gat gevuld en de rest van de grond/zand en stenen naar de stort (een aanhanger of 10 vol, ongelofelijk wat ik al die jaren naar de tuin heb gesleept). Kas gekocht, (tuinkassenwinkel.nl) en zie het resultaat mag er wezen. Nou niet echt een moestuin maar ...... we zullen zien wat we er vanaf krijgen img122162191367414309.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

Heej Arie,

 

Ik zag jouw bericht over jullie kas, mooi dingetje. Nu sta ik zelf op het punt er ene te kopen. Kleintje, want ik heb niet veel ruimte, 2x2m zal t zijn denk ik, en ik gok dat het misschien wel de zelfde als jou is. Ik zag namelijk de Venus 3800, is dat dezelfde? Volgens mij is jullie kas ook met beperkte hoogte he? Ik ben zelf 1,83m en de kas is 1,97m hoog, funderinkje van 10cm dr onder, maar blijft krap vrees ik. hoe ervaren jullie dat?

 

Groetjes Ilona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilona

 

Ik ben 1,91m en dat gaat prima. Heb toch wel een paar keer mijn hoofd gestoten bij het in en uitstappen van de kas. Even niet opletten en BONK.

 

De kas voldoet prima en komt bij http://www.tuinkassenwinkel.nl vandaan. Met veiligheids glas en aluminium profielen. 2 bij 2 meter, twee klapramen met automatische raamopeners.die laatste heb je wel nodig als je overdag weg bent. De temperatuur loopt heel snel op in zo'n klein kasje.

Het bijgeleverde fundering van deze kas is ook van aluminium. Compleet met ankers die ik in beton he gezet. De fundering zelf heb ik ondersteund met betonnen bandjes die ik op hun kant heb in gegraven.

 

Onze eerste tomaten groeide perfect in de kas, we hadden er alleen te veel planten in staan. Waardoor het gauw een tropisch regen woud werd in de kas . M.a.w. We hebben een hoop geleerd in het eerste seizoen.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...