Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Preipoter / preiplanter


drahreg 48

Aanbevolen berichten

Da hej mooi doan

Als je zoveel preitjes moet planten, dan maar wat sneller. Ik kan me voorstellen, als je veel prei hebt staan, dat je er dan zoiets voor maakt. Ziet er geweldig handig uit.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan Frans voor het overzicht hier zijn prei poter ook nog even neerzetten, die is ook handig vanwege de V - vorm.

Hier is hij dan. Niet zo snel als die mooie 'vierloops' van Gerhard maar voor de ongeveer 100 stuks prei die ik ieder jaar plant snel genoeg. Prei plant ik altijd in sleuven (die na verloop van tijd dichtgeschoffeld worden) en door het hulpstuk met V vorm te gebruiken worden bij het gaten prikken de zijwanden in de sleuf nog eens mooi aangedrukt . Voordeel daarvan is vooral dat er niet zo snel losse aarde het gat in loopt bij het uit de grond trekken van de pin .

 

p1010402i.jpg

 

p1010406n.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

ik was aan het struinen door het "doe het zelf hoekje" , nu was ik vanmiddag gereedschap aan het reinigen etc etc etc en kwam mn eigen prei prikker tegen.

 

tis geen meervoud dus een enkele zoals de ijzeren versie ,

TIP HINT en bij de kringloop voor gemiddeld 50 cent.

 

een WANDELStok , zaag snij hier een punt aan en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig ding die "vierpoter"...(ga je ermee naar "het beste idee van Nederland? )

 

Ik zat te denken als je hem breder hebt met iets meer afstand tussen de stokken, je ook 4 rijen tegelijk kunt "be-gaten"....misschien wordt dat teveel....maar 3 pootstokjes maybe???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...