martin.b Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Als je tijdens het kerstdiner iets verrassend lekkers wil presenteren dan raad ik gekiemde zonnebloempitten voor. Ik had diverse grote zonnebloemen in augustus. Ik ging er van uit dat de kippen de pitten zeer lekker zouden vinden, maar (achteraf) gelukkig niet. Ik heb in eerste instantie de pitten 4 dagen in een glazen pot gedaan, en deze pot 1 keer per dag gespoeld met lauw water(dit is om het kiemproces te versnellen) Dan op een bord gedaan met 3 laagjes keukenpapier wat vochtig is.Op 22-11 Op 27-11 Op 29-11 De vreemde bruine dingen zijn de halve pit, hieronder zit een mooi groen blaadje Hoewel het niet veel te maken heeft men tuinieren is het wel een leuke manier om iets nuttig met je zonnebloempitten te doen.Het is niet alleen super gezond, maar het is ook zeer lekker.De smaak is lastig om te omschrijven maar het is een frisse nootachtige smaak. (foto van een externe site) Met een beetje (zonnebloem)olie te gebruiken verwerkt in een amuse hapje.Zo naturel mogelijk omdat het gebruik van een dressing met deze fijne smaak barbaars is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Hee wat leuk!Ik heb 5 dagen geleden ook kiemzaden in een pot gedaan (radijs, mosterdblad, fenegriek) en er een flinke hand zonnebloempitten aan toe gevoegd. Het groeit al aardig, ik wacht nog 2 dagen denk ik voor ik het ga proeven. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts