Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na wat rondgeneusd te hebben op de site http://wintersown.org/, en dan ook nog die catalogus van Parkseed bekeken te hebben stel ik me een vraag.

Zou het mogelijk zijn om de late soorten bloemkool, degene die ik nu kan oogsten, zeer vroeg te zaaien en er dan ook bloemkool van te kweken?

Ik heb daar namelijk nog zaad van over van vorige zomer dus kan ik er nu wel zaaien, en mogelijks ook wel proberen om in zulke flessen te zaaien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Niet heel veel ervaring met winterbloemkool, maar ik denk even met je mee. Ik denk niet dat je de voorsprong die je behaalt met de normale zaaiperiode van winterbloekolen en/of weewenteelt inhaalt door ze nu te zaaien. Misschien kun je iets eerder oogsten dan de kolen die je normaal in het voorjaar zaait, maar de kans op doorschieten lijkt me ook weer groter.

Probeer het eens anders, ben benieuwd naar de resultaten!

Geplaatst:

Waarom niet proberen Willy ?

Het voordeel van de weeuwenteelt is mijn inziens dat je een aantal maanden voorsprong hebt op aantasting. Evt onder insectengaas, de eerste generatie koolvlieg is er vanaf april. Succes !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...