aalterse-willy Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Na wat rondgeneusd te hebben op de site http://wintersown.org/, en dan ook nog die catalogus van Parkseed bekeken te hebben stel ik me een vraag.Zou het mogelijk zijn om de late soorten bloemkool, degene die ik nu kan oogsten, zeer vroeg te zaaien en er dan ook bloemkool van te kweken?Ik heb daar namelijk nog zaad van over van vorige zomer dus kan ik er nu wel zaaien, en mogelijks ook wel proberen om in zulke flessen te zaaien. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Niet heel veel ervaring met winterbloemkool, maar ik denk even met je mee. Ik denk niet dat je de voorsprong die je behaalt met de normale zaaiperiode van winterbloekolen en/of weewenteelt inhaalt door ze nu te zaaien. Misschien kun je iets eerder oogsten dan de kolen die je normaal in het voorjaar zaait, maar de kans op doorschieten lijkt me ook weer groter. Probeer het eens anders, ben benieuwd naar de resultaten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokat Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Waarom niet proberen Willy ?Het voordeel van de weeuwenteelt is mijn inziens dat je een aantal maanden voorsprong hebt op aantasting. Evt onder insectengaas, de eerste generatie koolvlieg is er vanaf april. Succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Die late bloemkool zien er nu zo uit; Vorige week eentje gegeten en was wel lekker. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts