Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een smalle strook grond vrij tegen een muur aan de noordkant van de tuin. Ik zou er graag iets groen en lekker planten en m'n oog viel daarbij op frambozen. Zou dat lukken? Er is uiteraard nauwelijks direct zonlicht. Of zijn er betere alternatieven voor zo'n plekje?

In mijn onderzoek tot nu toe wordt vooral duidelijk dat er verschillende soorten frambozen zijn (zomer/herfst) en dat de planten op zich wel schaduw kunnen verdragen. Ik heb echter geen praktijkervaring. Dank voor uw advies.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb wel eens pogingen gedaan met halfschaduw die nog goed uitpakten. Geheel in de schaduw zou ik niet doen. De Japanse Wijnbes kan nóg beter tegen schaduwrijke plaatsen, dus dat is misschien ook een optie.

Wat meer informatie over fruit in de halfschaduw/schaduw vind u hier:

http://www.fruitbomen.net/informatie/p/38/fruittuin-in-de-schaduw/

aangepast door Gast

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Misschien dat ik het dan met een paar herfstframbozen probeer maar vooral die Japanse Wijnbes lijkt me wel een erg interessante optie. Goede tip!

Geplaatst:

Ik heb mijn frambozen struik tulameen tegen een zonnige kant van de schuur staan en ze zijn heel lekker!

Een kennis van mij had dezelfde soort in complete schaduw en had aanzienlijk minder vrucht en waren ook wat vlakker qua smaak. Hetzelfde met de braam, hele kleine braampjes kwamen eraan met bijna geen sap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...