Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Suus' ruillijst voor MTFD 2014

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Nepeta in overvloed hier, ik zal kijken wat ik op kan potten en mee kan sjouwen voor jullie

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Suus, met die braam is het nu geregeld, of wil je ook een (eventuele gewortelde stek) van Gemma? Ik heb met de braam van Angela en twee stekken genoeg braam.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heb je voor mij toevallig nog 2 plantjes van de tomaat Golden Sunrise?

En 1 plantje lilapaarse kattenkruid?

Geplaatst:
  • Auteur

Beide geen probleem, dankjewel voor de braam en wijnbes.

Appelvrouw, aangezien Angela en ik in dezelfde auto komen en ik al veel mee wil sjouwen hou ik het maar op de braam van Angela. Toch dank voor je aanbod!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Prima!

Geplaatst:

Ik zag nog je reactie bij Erny de meeste gebruiken plastic bekertjes om plantjes in te doen behalve bij de iets grotere planten daar gaat dat natuurlijk niet.

Er kan misschien wel iets meer in de auto dan ieder een krat maar er moet ook nog een koelbox mee de emmer die ik voor Jorieke heb en de emmers die ik heb gerolen en tevens nog dingen voor de lunch en de zaailingen tafel.

Ik zal een kijken of er een kratje bovenop een kratje past, dan kun je eventueel stapelen.

Geplaatst:
  • Auteur

Angela, ik ben al heel blij dat ik überhaupt met je mee kan. Wat niet past, dat past niet. Ook geen ramp, maar dan moet ik dus goed bedenken wat ik wel en niet mee kan nemen.

Geplaatst:
  • Auteur

Is er toevallig iemand die me aan meerjarige broccoli kan helpen? Ik las over de "perennial ninestar" broccoli. Maar als er ook andere varianten zijn, zijn die ook zeer welkom. Mogen plantjes zijn of zaden.

Geplaatst:
  • Auteur

Ruillijst weer geupdate. Veel tomatenzaailingen over, dus geef maar een gil. Er zijn nog enkele dingen waar ik graag voor wil ruilen, maar (tomaten)zaailingen voor de geef zijn er ook genoeg. Alles wat ik niet kan weggeven of ruilen via deze weg neem ik mee voor de zaailingentafel (mits het past in de auto natuurlijk).

Geplaatst:

tja en daar is ze weer: hahaha

Ik heb wel interesse in een paar tomaten zaailingen te weten;

Golden Sunrise, Sacharnaja sliwa Krasnaja, Black Cherry,

Ik zag ook deze nog in je lijstje:

komkommer gele tros

Klinkt ook interessant

Kijk ook even in mijn lijst want ik vraag zo wel veel van je

Geplaatst:
  • Auteur

Eelzuhtjuh, geen punt hoor. Ik zie op jouw lijst niet 123 iets dat ik nog mis. Dus ik zet je gewoon op de lijst voor die tomatenzaailingen en een komkommer. Daar hoef ik niet per se wat voor terug, maar mocht me wat te binnen schieten dan laat ik het wel weten

Geplaatst:

Volgens mij heb ik forellenslush laatst gekocht bij Kokopelli..ik moet even kijken..wil je het anders even bij mijn lijst neerzetten, dan vergeet ik het niet. Ik wil wel graag wat koolrabizaailingetjes..als het zaad is hoeft het niet, want dat heb ik nog..o, ja en die komkommer..gele tros..heb je daar nog van?

Geplaatst:
  • Auteur

Koolrabi's zijn gezaaid en gekiemd (wel nog behoorlijk klein, eerste echte blaadjes komen er net aan), gele tros is gezaaid maar nog niet gekiemd (maar ik heb er 9 te veel gezaaid, dus dat moet vast goed komen). Ik plak dit ook even in jouw topic!

Geplaatst:

Mag ik ook nog 1 Black Cherry van je?

Die soort heb ik nog nooit gehad.

Ik heb wel sla zaad van wonder der 4 jaargetijden voor je als je wil

Geplaatst:

Ik heb ze inderdaad gekocht en zelfs een foto ervan gemaakt..ik moet ze alleen nog even vinden..

IMG603673121396381106.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Angela, Black Cherry zet ik erbij op de lijst. De 4 jaargetijden sla ziet er ook mooi uit, dus graag.

Jet, succes met zoeken

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb vandaag pastinaak gezaaid en heb zo ontzettend veel over! Heb maar zo'n 16e van het zakje gezaaid. Wie o wie kan ik nog met wat vers zaad verblijden? Weggooien is zonde, maar de kiemkracht loopt snel terug.

Geplaatst:

Ik wil wel even proberen of pastinaak ook lukt in een diepe pot (samen met de worteltjes), ik vind het nl een fantastische groente. Maar ik kan natuurlijk niet zoveel kwijt, met een paar zaadjes ben ik al heel blij .

Geplaatst:
  • Auteur

Het schijnt dat je pastinaken en wortels beter niet kunt combineren ivm wortelvlieg. Geen idee wat daar van waar is hoor. Anyway, kom op de MTFD maar langs om een portie op te halen.

Geplaatst:

Suus toch nog iets zou ik nog een tigerella tomaat mogen als je die nog 1 over hebt?

Ik krijg zaad op de MTFD maar voordat die dan boven zijn

Ik had er een zonder naam was dat die ananas?

Geplaatst:
  • Auteur

Die Tigerella krijg ik van Cupcakeje, misschien heeft ze er nog wel eentje voor je over? De naamloze zal een ananas zijn als dat de enige zonder naam is, sorry

Trouwens, ik besef me net ook dat ik vergeten ben drainagegaatjes in de bekertjes te prikken.

Geplaatst:

Ik heb de plantjes al over gepot dus geen gaatje is niet erg.

Ben je al klaar met planten?

Geplaatst:
  • Auteur

Alles staat erin Nu hopen dat het eindelijk eens goed gaat regenen de komende dagen, zodat ik niet op afstand mijn vriend uit gieten hoef te sturen.

Geplaatst:

Suus zou ik naast de black cherry ook een zaailing van je gele tros komkommer mogen?

Ik weet niet of er nog iets is waar jij naar op zoek bent maar dan hoor ik het wel.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.