Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Suus' ruillijst voor MTFD 2014

SuusP

Recommended Posts

Aangezien het ruilen al hevig van start is en ik ook het nodige zou willen ruilen, heb ik toch maar even een topic aangemaakt.

Ik zoek nog:

- Bessenstekjes: blauwe bes en/of bosbes

- meerjarige broccoli Perennial nine star of vergelijkbaar

- kamperfoelie of clematis; zaden of stekken (niet-roze variant)

- stengelui/welsh onion. Zaaien ging niet zo goed, dus een klein polletje om mee te beginnen zou zeer welkom zijn!

Ik bied aan

- bloedzuring (veel zaailingen over)

- tomaten (diverse zaailingen over): Sprite, Golden Sunrise, Sacharnaja sliwa Krasnaja, Marmande, Black Cherry, Balkonstar, Dulcia

- komkommer gele tros

- aubergine Snowy

- muizenmeloentje

- pompoen Uchi Kuri, Butternut

- dwerg ananaskers (Physalis pubescens)

- olijfkomkommer (C. pedata)

- oostindische kers Peche Melba

- broccoli green calabrese, spitskool eersteling, paksoi, tatsoi, koolrabi witte delikatess

- div. vaste planten, o.a. een lilablauwe nepeta (echt een bijen- en hommelrestaurant)

en vele anderen, maar in minder grote hoeveelheden dus vraag maar raak!

Zaad dat ik kan delen:

- Pastinaak Guernsey (3 gram ong.)

- Afrikaantje "Mars"

- schijnpapaver (Meconopsis cambrica)

ik krijg van

Aalterse Willy >>>>> knolselder plantje, jostabes, roomse kervel (zaad of stukje plant)

Angela>>>>>lift, een gewortelde zwarte bes stek, zomerframboos, oregano, aardbeien, gewortelde braamstek, sla wonder der 4 jaargetijden

Appelvrouw/Jet>>>>>goudsbloemzaad, flageoletzaad, rouge d'etamps zaad, sneeuwklokjes, kastanjeboontjes, sla forellenschluss zaad, knolcapucien

Beertjerinke>>>>>rode punt paprika zaailingen (2x), Ostara (2x)

Bit>>>>>Frau mieze schindler, Lambada, appelmunt, gembermunt

Borderrose>>>>>>Redborzaailing en salieplantje

Connie>>>>>>>>>>Red Giant bladmosterd zaailing of twee

Cupcakeje>>>>>>> Tigerella tomaat zaailing, prei bleu 'd hiver zaad

Erny>>>>>> polletje oregano

Estemy>>>>>>> 150 P6 potjes a 3 euro

Gemma >>>>>> 3x ananasaarbei

Indy>>>>>rozemarijnplantje, herfstframboos

Jasmin>>>>>dahliaknop/-uitloper

Jorieke>>>>>>>>>> mengelmoesje tijm

Kim>>>>>>>>2x palmkool zaailing, dille zaaisels, stengelui / grove bieslook zaad

Monika>>>>>1x zaailing Golden pearl tomaat, 6x Oost Indische Kers, 5-10 zaadjes stamsnijboon geel

Piroska>>>>>2x Sweet dumpling pompoen

Salamandertje>>>>>>>>aubergine Kermit(?), Zonnekruid oranje zaad

Stan>>>>>>> Tayberry

Weknow>>>>>een willekeurige zoete tomatenzaailing

ik geef

Aalterse Willy: Symphytum grandiflorum "Wisley Blue", 2 Rose de Bern, 2 Golden Sunrise, 3 Sacharnaja s. krasnaja, 2 Marmande, 4 Balkonstar

Angela: Boomtomaat plant, 2x komkommer, 2x muizenmeloentje, jap. sierkwee, akelei, 2x Golden Sunrise tomaat, Black Cherry tomaat, nepeta zaailing

Appelvrouw/Jet: 6x snijbiet, gele tros komk., Ph. pubescens, pastinaakzaad, nepeta zaailing, koolrabi's, Golden Sunrise, Sprite, kastanjekiem, zaad Coreopsis

Beertjerinke: muizenmeloentje plant (2/3x), aubergine Pukkie (2/3x)

Bit: muizenmeloentje plant

Borderrose: Basilicum 'Ruffles" en evt. struikbasilicum plantjes

Connie: Black Cherry, Gele tros, olijfkomkommer

Cupcakeje: rode plantsjalotjes Red Sun, 1x muizenmeloentje zaailing

Eelzuhtjuh: bloedzuring zaailing, Golden sunrise, Black Cherry, SsK tomaat, gele tros komkommer

Erny: blauwe vaste plantjes: prachtklokje en ereprijs True Blue, evt. stek van paarse sering

Estemy: 5-10 zaadjes van roze-witte meiknolletjes

Indy: muizenmeloentje

Jorieke: witte dovenetel, kastanjekiemen (?), appelzaailing Goudreinet x ??

Kim: 2x (of meer) Ph. pubescens, beetje pastinaakzaad, tatsoizaad

Monika: 2x aub. Pukkie Snowy, 1x pomp. Uchi Kuri, nepeta zaailing

Piroska: Sprite tomaat zaden, zaailing tamme kastanje

Stan: een Bossche bol, appelzaailing Goudreinet x ??

Weknow: tomaat Golden Sunrise

Spike: Butternutzaailing

Edited by Guest

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

@Erny, dankjewel! Dat gescrambelde; ik krijg het niet voor elkaar om met tabs ofzo mijn lijstje netjes uit te lijnen, daarom op deze manier. Tips?

@Indy en Monika, dank jullie wel!

Is er iets waar ik jullie mee kan verblijden?

@Angela, ik bedoel echt blauwe en niet de zwarte bes (want die krijg ik van jou ). Vaccinium corymbosum ipv Ribes nigrum. Ik schrijf het erbij voor de komkommers en muizenmeloentjes!

@Beertjerinke; ik zet je erbij op! Fijn dat ik ook iets terug te ruilen heb voor die paprika's

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Oregano stek zou moeten lukken, Suus. maar die heb je misschien al van Angela....?

Keek even naar wat jij "muizenmeloentje" noemt. Die ken ik als Mexican sour gherkin. Had ze verleden jaar. (Zitten nu in de potjes met pickles).

Keek ook even naar rasbeschrijvingen van de gele tomaat Golden Sunrise. Zou interessant kunnen zijn voor het zoetekesproject. https://www.moestuinforum.nl/tomaten-uitdaging-op-zoek-naar-zoetekes-t11591.html

Ze wordt als zoet en fruitig omschreven. Misschien wil je wel meedoen? (Door te vertellen hoe ze smaakt t.o.v. honingtomaatjes en evt. andere teeltervaringen ermee uit te wisselen...zo makkelijk is dat al ) Mocht je op 20 april een zaailing over hebben, dan hou ik me aanbevolen. Heb dan vast wel een ander (zoet?) soortje voor je om te ruilen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

@Angela. Ehm, ja? Ok ik zie iets over het hoofd blijkbaar? Ik hou namelijk zowel van cassissmaak als van de smaak van blauwe bessen. Dus het leek me fijn om van beide een stuikje te kunnen groeien. Wat mis ik??

@Weknow: het gaat inderdaad om de Mexican Sour Gherkins (Melothria scabra). Ik heb nog nooit een honingtomaatje gegeten Ik zou je dus niet kunnen zeggen hoe ze in vergelijking ermee zijn. Maar ik zet er een zaailing voor je op, dan kun je zelf je oordeel vellen