SuusP Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 (edited) Aangezien het ruilen al hevig van start is en ik ook het nodige zou willen ruilen, heb ik toch maar even een topic aangemaakt. Ik zoek nog:- Bessenstekjes: blauwe bes en/of bosbes- meerjarige broccoli Perennial nine star of vergelijkbaar- kamperfoelie of clematis; zaden of stekken (niet-roze variant)- stengelui/welsh onion. Zaaien ging niet zo goed, dus een klein polletje om mee te beginnen zou zeer welkom zijn! Ik bied aan- bloedzuring (veel zaailingen over)- tomaten (diverse zaailingen over): Sprite, Golden Sunrise, Sacharnaja sliwa Krasnaja, Marmande, Black Cherry, Balkonstar, Dulcia- komkommer gele tros- aubergine Snowy- muizenmeloentje- pompoen Uchi Kuri, Butternut - dwerg ananaskers (Physalis pubescens)- olijfkomkommer (C. pedata)- oostindische kers Peche Melba- broccoli green calabrese, spitskool eersteling, paksoi, tatsoi, koolrabi witte delikatess- div. vaste planten, o.a. een lilablauwe nepeta (echt een bijen- en hommelrestaurant)en vele anderen, maar in minder grote hoeveelheden dus vraag maar raak! Zaad dat ik kan delen:- Pastinaak Guernsey (3 gram ong.)- Afrikaantje "Mars"- schijnpapaver (Meconopsis cambrica) ik krijg vanAalterse Willy >>>>> knolselder plantje, jostabes, roomse kervel (zaad of stukje plant)Angela>>>>>lift, een gewortelde zwarte bes stek, zomerframboos, oregano, aardbeien, gewortelde braamstek, sla wonder der 4 jaargetijdenAppelvrouw/Jet>>>>>goudsbloemzaad, flageoletzaad, rouge d'etamps zaad, sneeuwklokjes, kastanjeboontjes, sla forellenschluss zaad, knolcapucienBeertjerinke>>>>>rode punt paprika zaailingen (2x), Ostara (2x) Bit>>>>>Frau mieze schindler, Lambada, appelmunt, gembermuntBorderrose>>>>>>Redborzaailing en salieplantjeConnie>>>>>>>>>>Red Giant bladmosterd zaailing of tweeCupcakeje>>>>>>> Tigerella tomaat zaailing, prei bleu 'd hiver zaadErny>>>>>> polletje oreganoEstemy>>>>>>> 150 P6 potjes a 3 euroGemma >>>>>> 3x ananasaarbeiIndy>>>>>rozemarijnplantje, herfstframboosJasmin>>>>>dahliaknop/-uitloperJorieke>>>>>>>>>> mengelmoesje tijmKim>>>>>>>>2x palmkool zaailing, dille zaaisels, stengelui / grove bieslook zaadMonika>>>>>1x zaailing Golden pearl tomaat, 6x Oost Indische Kers, 5-10 zaadjes stamsnijboon geelPiroska>>>>>2x Sweet dumpling pompoenSalamandertje>>>>>>>>aubergine Kermit(?), Zonnekruid oranje zaadStan>>>>>>> TayberryWeknow>>>>>een willekeurige zoete tomatenzaailing ik geefAalterse Willy: Symphytum grandiflorum "Wisley Blue", 2 Rose de Bern, 2 Golden Sunrise, 3 Sacharnaja s. krasnaja, 2 Marmande, 4 BalkonstarAngela: Boomtomaat plant, 2x komkommer, 2x muizenmeloentje, jap. sierkwee, akelei, 2x Golden Sunrise tomaat, Black Cherry tomaat, nepeta zaailingAppelvrouw/Jet: 6x snijbiet, gele tros komk., Ph. pubescens, pastinaakzaad, nepeta zaailing, koolrabi's, Golden Sunrise, Sprite, kastanjekiem, zaad CoreopsisBeertjerinke: muizenmeloentje plant (2/3x), aubergine Pukkie (2/3x)Bit: muizenmeloentje plantBorderrose: Basilicum 'Ruffles" en evt. struikbasilicum plantjesConnie: Black Cherry, Gele tros, olijfkomkommerCupcakeje: rode plantsjalotjes Red Sun, 1x muizenmeloentje zaailingEelzuhtjuh: bloedzuring zaailing, Golden sunrise, Black Cherry, SsK tomaat, gele tros komkommerErny: blauwe vaste plantjes: prachtklokje en ereprijs True Blue, evt. stek van paarse seringEstemy: 5-10 zaadjes van roze-witte meiknolletjesIndy: muizenmeloentjeJorieke: witte dovenetel, kastanjekiemen (?), appelzaailing Goudreinet x ??Kim: 2x (of meer) Ph. pubescens, beetje pastinaakzaad, tatsoizaadMonika: 2x aub. Pukkie Snowy, 1x pomp. Uchi Kuri, nepeta zaailingPiroska: Sprite tomaat zaden, zaailing tamme kastanjeStan: een Bossche bol, appelzaailing Goudreinet x ??Weknow: tomaat Golden SunriseSpike: Butternutzaailing Edited April 18, 2014 by Guest Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Mocht het mij gelukken op de mtfd te geraken dan heb ik wel een polletje Oregano voor je. Enne... je bovenste overzichtje is nu enigszins gescrambled in beeld... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 (edited) Mits de stekjes deze winter overleven heb ik rozemarijn stekjes voor je. Edited January 28, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monika Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ik heb sowieso wel rozemarijn zaadjes voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Suus mag ik van jou nog 2 gele komkommer plantjes en 2 muizenmeloentjes?Ik heb wel oregano plantje voor je en zomerframboos. Bedoel je met die blauwe bes toevallig zwarte bes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Zou ik een muizenmeloentje mogen leuk om eens te proberen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 @Erny, dankjewel! Dat gescrambelde; ik krijg het niet voor elkaar om met tabs ofzo mijn lijstje netjes uit te lijnen, daarom op deze manier. Tips? @Indy en Monika, dank jullie wel! Is er iets waar ik jullie mee kan verblijden?@Angela, ik bedoel echt blauwe en niet de zwarte bes (want die krijg ik van jou ). Vaccinium corymbosum ipv Ribes nigrum. Ik schrijf het erbij voor de komkommers en muizenmeloentjes!@Beertjerinke; ik zet je erbij op! Fijn dat ik ook iets terug te ruilen heb voor die paprika's Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 (edited) google even zwarte bes en Ribus nigrum, wil je? Edited January 28, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_bes, toch? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 (edited) En jij zoekt nog Vaccinium corymbosum (blauwe bes)? Edited January 28, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ik zou wel een muizenmeloentje willen.Ik heb denk ik ook wel een herfstframboos voor je,want die komen straks vast ook wel weer overal op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Bosbes = Bosbes = Vaccinium myrtillusblauwe bes had suus al gezegd = Vaccinium corymbosum en de zwarte bes is de zwarte bes = heel wat anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Oregano stek zou moeten lukken, Suus. maar die heb je misschien al van Angela....? Keek even naar wat jij "muizenmeloentje" noemt. Die ken ik als Mexican sour gherkin. Had ze verleden jaar. (Zitten nu in de potjes met pickles). Keek ook even naar rasbeschrijvingen van de gele tomaat Golden Sunrise. Zou interessant kunnen zijn voor het zoetekesproject. https://www.moestuinforum.nl/tomaten-uitdaging-op-zoek-naar-zoetekes-t11591.html Ze wordt als zoet en fruitig omschreven. Misschien wil je wel meedoen? (Door te vertellen hoe ze smaakt t.o.v. honingtomaatjes en evt. andere teeltervaringen ermee uit te wisselen...zo makkelijk is dat al ) Mocht je op 20 april een zaailing over hebben, dan hou ik me aanbevolen. Heb dan vast wel een ander (zoet?) soortje voor je om te ruilen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 @Angela. Ehm, ja? Ok ik zie iets over het hoofd blijkbaar? Ik hou namelijk zowel van cassissmaak als van de smaak van blauwe bessen. Dus het leek me fijn om van beide een stuikje te kunnen groeien. Wat mis ik?? @Weknow: het gaat inderdaad om de Mexican Sour Gherkins (Melothria scabra). Ik heb nog nooit een honingtomaatje gegeten Ik zou je dus niet kunnen zeggen hoe ze in vergelijking ermee zijn. Maar ik zet er een zaailing voor je op, dan kun je zelf je oordeel vellen Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Indy, dat is prima. Zet ik op de lijst Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ik heb helemaal over dat Vaccinium corymbosum stukje heen gekeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 En er schiet iedere keer net iemand tussen als ik een bericht wil plaatsen om het uit te leggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Ik snap het, Angela. Ik krijg dus van jou een zwarte bes (Ribes) en hou mijn ogen open voor een blauwe (Vaccinium). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Heeft iemand misschien nog wat stekjes van een doordragend aardbeiras over, Ostara bijv? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 ik heb die denk ik nog wel ga morgen naar de tuin dan hoor je het Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Ik heb ook wat kleine ananaskers (Physalis pubescens) over om extra te zaaien, voor wie daar interesse in heeft Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Doe mij maar eentje als je wilt, en ik wil je ook vragen of je een komkommer voor me wilt zaaien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Ananaskersje en komkommer staan genoteerd Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 aubergine Pukkie zou ik deze ook mogen een leuk kleine aubergine toch Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts