palmera Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 ik heb nog wat potten staan van 7 Liter, diameter 25cm, kan ik daar ook tomatenplanten/courgette/minikomkommers indoen of zijn die daar te klein voor? Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Voor de courgette is de pot te klein en misschien ook wel voor de komkommer maar voor de rest zijn de potten wel groot genoeg. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Bit Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 De ene tomatenplant is de andere niet natuurlijk ( er zijn echt kleinblijvende balkon-formaat-planten ) en je kan een tomatenplant ook na 3 trossen snoeien natuurlijk, maar zelf vind ik de 25cm doorsnede potten ( 7 l ) voor tomaten wat krap hoor. Quote
malouis Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Ik heb twee jaar geleden een overgebleven courgetteplant in een 4 liter-pot gezet. Die heeft toch nog 5 courgettes opgeleverd.Wel heel vaak water geven. Quote
Stan Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Ik weet niet of je pepers of mini-puntpaprika wil gaan telen ? Die kunnen er wel in. Ook niet al te ruim maar, best een goede oogst van te halen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
palmera Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Geplaatst: 31 januari 2014 peperzaadjes heb ik ook en heb nog zaadjes liggen van puntpaprika uit de supermarkt Quote
Erny Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Je kan het aankijken hoe de planten groeien (zoals al eerder vermeld... de ene tomatenplant is de andere niet...) als ze uiteindelijk in die 7 l potten zijn belandt... (plantjes steeds in iets grotere pot zetten, niet in 1x als klein plantje in hele grote pot)... Met goede bemesting (bijvoeding) zou het kunnen lukken (courgette zou ik zelf niet doen maar ik ben ook een volle grond mens wat dat betreft )... maar als je op gegeven moment ziet dat de planten niet gelukkig zijn kan je misschien nog ergens grotere potten (of snackbar?emmers met gaten...) opduikelen en ze nog een keer verhuizen (ompotten dus), niet als ze al in hun productiestadium zijn... dan houden ze niet echt van zo'n verstoring... Jezelf goed verdiepen in wát deze planten op wélke momenten extra nodig hebben kan ook zeker heel erg meewerken aan een succesvolle afloop. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.