Silverhaze Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Ik ben een beginnend moestuinierder en zou graag een serre zetten. Nu heb ik in mijn WZW-geörieenteerde tuin niet superveel zonlicht. Nu wou ik graag weten waar ik mijn serre best plaats. Op de plaats met zoveel mogelijk zon, half-half of op een plaats met weinig zon. Rekening houdend met het feit dat ik natuurlijk ook nog gewassen wil zetten op plaatsen waar er ook wat zon is. Bedankt voor de tips, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 ik zou je kas zoveel mogelijk zon geven dan verleng je het seizoen het meest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertie Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Let vooral ook op voldoende windbeschutting! Wij wonen op de vlakte, en hebben een goedkoop=duurkoop kas vol op de oosten-, westen-, noorden- en zuidenwind gezet. Vol in het vlakke veld, dus. In de zomer hebben we veel plezier van de kas, maar we hebben de lichtplaten zowel aan de binnen- als aan de buitenkant moeten beschermen tegen de wind, door het spannen van nogal wat staaldraden.In het voorjaar en in de herfst halen we de lichtplaten er uit, want een windkracht van 8 of meer is te veel. Ook zonder de lichtplaten ging het frame van de kas tijdens de storm van 28 oktober bijna onderuit - we hebben net op tijd wat tuidraden kunnen spannen. We hopen nu een derde seizoen met de kas door te komen. Achteraf gezien hadden we de kas veel meer beschutting moeten geven. Ook als dat minder zon betekent. Zon in de zomer kan sowieso veel te heet zijn voor een kas. Zelf zou ik in de toekomst kiezen voor een gematigder warmte, mét beschutting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts