Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo!

Ik ben "Linnea" en nieuw op dit forum. Ik ben 23 jaar oud en een beginneling in de wereld van de moestuin. Ik woon in de stad en moet het helaas doen met een kleine achtertuin in een buurt met minstens 50 katten (niet overdreven!) dus echt een moestuin is niet makkelijk. Vorig jaar had ik wat bloembakken met groentes. Dit jaar wil ik kijken hoever ik dat kan uitbreiden. In de grond gaat niet lukken, er groeit gewoon helemaal niets en de katten gebruiken constant onze tuin als levensgrote kattenbak. Dus dat wordt toch in plantenbakken. Maar dan dus dit jaar meer en grotere bakken. Ik heb gekeken naar het huren van een tuin, maar dat kost me 200 euro wat ik in één keer moet betalen. Dat heb ik helaas niet. Bij bekenden rondgevraagd, maar ook daar heeft niemand wat ruimte over in de tuin helaas. Dus dan maar proberen het beste ervan te maken met wat ik heb. En ondertussen zoek ik verder.

Ik heb me ook ingeschreven voor een thuisstudie kruidengeneeskunde waar ik komende week aan hoop te beginnen. Het is echt mijn passie om volledig te leven van de natuur, qua voeding maar net zo goed qua medicatie en verzorging. De natuur geeft me heel veel rust. Als ik ooit het geluk heb rijk te worden koop ik een boerderij met een groot stuk land eromheen en wil ik proberen te leven zonder de supermarkt nodig te hebben. Helemaal volgens de natuur leven gaat niet lukken in onze westerse wereld, maar als ik in ieder geval voor mijn eigen voedsel en verzorging kan zorgen ben ik meer dan gelukkig. Maar dat is dus enkel nog een toekomstdroom.

Voor nu blijft het dus bij bakken in de tuin met groentes en kruiden. En dat dan maar op een zo goed mogelijke manier. En daar kan dit forum vast bij van pas komen!

Groetjes,

Linnea

Welkom hier!

Ik ken het kattenprobleem. Hier in de buurt zijn ook vreselijk veel katten.

Ik heb het opgelost door een soort vierkant frame te maken van electra buizen (van die gele ronde holle buizen) en groen net.

Om te voorkomen dat dit wegwaait heb ik van die haringen gebruikt voor 0,15 cent per stuk.

Die klem ik achter het net en steek ik de grond in.

Als ik ga tuinieren dan trek ik deze 2 haringpennetjes uit de grond en kan ik zo het frame eraf tillen.

Katten en vogels kunnen er niet bij.

Ik ben tot deze oplossing gekomen nadat ik vorig jaar veel ben verloren aan katten en vogels.

En bovendien niet erg smakelijk dat ze behoefte doen in hetzelfde tuintje waar ik peterselie pluk om in de soep te doen

Werkt voor mij ideaal!

• Author

Dankje voor je reactie, ik heb inderdaad ook een net aangeschaft om te gebruiken. We hebben naast een hoop katten ook een loslopend konijn die graag aan plantjes eet dus ook die moet ik er weg zien te houden .

Welkom en we zijn gek op foto's.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Welkom, katten zijn leuk en aardig maar niet in de tuin.