Geplaatst: 12 april 201411 j Mijn herfstframboos snoei ik normaal ook tot op de grond. Maar aangezien ik nu 4 jonge struikjes extra heb staan heb ik op 'mijn oude struik' 2 takken laten staan (wel wat bijgeknipt)en die staan nu vol knoppen. Ik vraag me dan af wat het nut is van die wintersnoei tot op de grond @ Jane Doe. Jawel hoor, en het antwoord werd hier gegevenSnoei je een herfstframboos niet of laat je een tak staan, dan zal de herfstframboos op die tak in het voorjaar weer bloeien. Een herfstframboos kan dus 2x in 1 seizoen vruchten geven. Daarna stelt de poster een vervolgvraag, die alleen de snoei aangaat. En dan gaan we offtopic. Vandaar. Topics over snoei zijn er echt zat.
Geplaatst: 12 april 201411 j Herfst framboos die het jaar ervoor heeft gedragen in de (herfst) winter wel snoeien, MAAR... je knip alleen het bovenste deel weg en je laat pakweg ruim een meter van de (krachtige gezonde stengel staan), deze stengel zal in het voorjaar op meerdere knoppen uitlopen en hieraan vruchten dragen, je bereikt hiermee als het ware zowel een zomer als herfst framboos welke, vruchten geeft tot aan de winter. Deze inmiddels 2 jarige stengels knip je zo dicht mogelijk bij de grond af. Vergeet niet de planten regelmatig bij te mesten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.