Thijs Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Hallo allemaal, Gisteren kwam ik rond 16:30 uur bij mijn platte bak aan en zag daar dat de planten zwaar te lijden hadden onder de warmte en droogte in de bak. Ik had tot zaterdag 2 van de 4 ramen er maar half op liggen om dit te voorkomen, en alles stond er goed bij. Toch vond ik het zonde om het mooie weer en de platte bak ten volle te benutten, dus daarom had ik de ramen er weer opgelegd. Helaas waren mijn plantjes hier niet zo blij mee en daarom hingen de tomaten, rode kool, pepers, sla en aubergines er slapjes bij. Ik ben toen maar snel aan de slag gegaan met de gieter en heb 5 volle ladingen uitgegoten. Nou was ik benieuwd of er hier wat mensen tips hebben om dit te voorkomen. Het zal een gulden middenweg zijn tussen het afdekken met de ruiten om de warmte in de bak te houden en het open houden om regen binnen te laten en ook wat verkoeling te geven. Heeft er iemand tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Best toch open zetten als je bak in volle zon staat en je geen gekookte plantjes wilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ik had mijn bak dicht met bakstenen tussen de rand en de ramen, genoeg verluchting en redelijk warm nog bij koude nachten, alleen geen regen dus zelf wateren. Inmiddels is het zo warm hier dat hij permanent openstaat, dag en nacht. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Ik zet mijn bakken altijd MINSTENS op een kier als ik werken ben. Als zo'n bak dicht is wordt het al snel 40 of 50 graden, en dat is niet doenbaar voor die plantjes. Ze moeten toch buiten uiteindelijk, dus zet gerust wat open. Ik leg gewoon houtblokjes tussen de deksel en de bak, en die zorgen voor afkoeling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thijs Posted May 8, 2014 Author Share Posted May 8, 2014 Dankjewel! Voortaan dus lekker op een kiertje voor wat frisse lucht en van tijd tot tijd toch maar eens met de gieter op en neer lopen. Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 er zijn ook automatische openzetters voor je bak, erg handig linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thijs Posted May 8, 2014 Author Share Posted May 8, 2014 Hey RobO, Wauw, mooie oplossing zeg, zeker iets om in overweging te nemen! Thanks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 ...ja, maar denk er wel aan dat je ze zo monteert dat je het raam makkelijk kan verwijderen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts