Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pot Tomaat

marije124

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden zaad gekocht van pot tomaatjes die in de tuin maar ook in potten zouden kunnen.

Lycopersicon Ruby Red staat er op het zakje.

Nou vraag ik me af of die ook 10 liter per plant nodig hebben en of je ze moet 'dieven' en hoe groot de tomaatjes ongeveer worden.

Kent iemand ze? Ze zouden 50 cm hoog worden en 40 cm uit elkaar geplant moeten worden volgens het zakje.

Ik ben absoluut geen deskundige, want ik zit ook maar in de brugklas... maar ik heb die pottomaatjes gewoon in een bloempot, niks bijzonder... ze zijn zo'n 30 cm hoog, en dat vind ik wel best.

Dieven ... is afhankelijk van wat je wilt. Wil je een wilde tomatenstruik... vooral niet ingrijpen. Ikzelf heb ze wel allemaal weggehaald, zodra ze beginnen, want ik wil gewoon tomaatjes... en zo snel mogelijk, dus geen tijdverlies aan het vormen van een enorme stuik.

Ik heb liever twee potjes extra met overzichtelijke plantjes dan wilde struiken op de vensterbank... Kwestie van voorkeur.

Maar ja... misschien gaat het fout met mijn kleine potjes... komen we wel achter...

POT_TOMAAT__Lyco_4d7a8c2bec1ef_170x170.jpg

http://www.planteenboek.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1996&category_id=50&option=com_virtuemart&Itemid=9999&vmcchk=1&Itemid=9999

Dat kon je toch op de verpakking zien... pot tomaatjes zijn meestal kleiner... al kan je natuurlijk een vleestomaat ook in een pot houden....

Ok, en voor echte tomaten is zaaien nu te laat?