Moesff Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Omdat mijn eerste komkommer zaailingen het niet hadden gered (te koud en nat geworden) had ik snel nog wat nieuwe gezaaid. Ik hoop dat dat nog op tijd is.Omdat vorige keer maar de helft opkwam heb ik er nu 4 gezaaid (ruimte voor 1 in de kas) en alle 4 zijn opgekomen.Welke kies je om mee door te gaan? De één had de schil van het zaadje lang nog aan de kiemblaadjes zitten waardoor ze niet uit konden vouwen en deze loopt dus iets achter.2 andere hebben een enkel groot blad naar de zijkant.De laatste heeft direct twee bladeren gemaakt die even groot zijn, maar iets kleiner dan de plantjes met één blad. Is dat laatste apart? Ik ben van pompoenen en courgettes gewend dat ze beginnen met één blad. Mijn kas is niet erg hoog, voor de komkommerplant heb ik een stuk van ongeveer 50x30x1.60hoog. Kan zijn dat het allemaal maar weinig uit maakt, maar dat hoor ik graag van iemand met meer verstand ervan dan ik. Foto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 maakt allemaal weinig uit, neem de plant met het meeste bladoppervlak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Ik neem de grootste plant. Dat wil zeggen ofwel met de meeste blaadjes, of als ze allemaal evenveel blaadjes hebben neem ik die met de grootste bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moesff Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Dank voor de antwoorden. Heb degene met de twee blaadjes gepakt.Nu met de storm is wel mijn foliekas met houten frame gesneuveld (folie losgescheurd) dus die morgen maar snel repareren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts