Jane Doe Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ok Suus, haal ik even van de lijst. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Suus hadden we vorige keer niet gezegd dat we een bord/banner neer zouden zetten bij onze ruilhandel?? Quote
SuusP Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2014 Dat klopt ja! Iets met een parasolvoet, stok en doek geloof ik. Zodat je niet zo gekluisterd bent bij je kratjes of als kip zonder kop rondloopt op zoek naar iedereen met wie je wilt ruilen Misschien iets van een aftekenlijst neerleggen? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Nou die parasolvoet zie ik niet zo zitten om mee te nemen, maar misschien een bezemsteel die we in de grond steken met een bordje eraan.Of ik neem een vouwtafel mee, waar we iets aan op hangen maar die moet dan wel ook in de auto Quote
SuusP Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2014 Ik denk dat we met twee flinke stokken (bijv. van mijn kampeertarp, die zijn demontabel ), een scheerlijn en tekstdoek ( laken oid?) eraan toch een eind komen. Zal scheerlijnen en haringen meenemen om dat goed vast te zetten.Toch nog kamperen! Jeej Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2014 Ik heb nog wat stukken oude gordijnen liggen. Daar kan ik evt. wel wat van fabrieken. Denk dat we dan sowieso wel een herkenbaar kraampje bouwen, al zal t niet de schoonheidsprijs winnen. Moet alleen een keertje checken of zo'n constructie met scheerlijnen wil blijven staan bij windkracht Zelhem. Niet dat we die palen op ons hoofd krijgen Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Esthe76r Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Hey Suus, Heb je een appelzaailing voor me? Liefst goedreinet. en gembermunt. Rodemelde staat genoteerd. Quote
SuusP Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2014 Al de zaailingen komen van goudreinetten, maar aangezien er ook andere appelrassen in de buurt staan zou het kunnen dat ze gekruist zijn. Geen garanties dus. Zal er eentje voor je zoeken tussen de appeltjes Gembermunt zal ik voor je op water zetten. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Geplaatst: 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2014 Wie o wie heeft in de aanbieding: Paprika King of the North, Sweet Banana en/of Sweet Cherry. Ik zoek paprika's die het goed doen in potten in de buitenlucht (uiteraard op een warme, zonnige plek). Andere suggesties zijn ook zeer welkom! Ik update vandaag mijn aanbod, want ik heb mijn zadendoos eens kritisch onder de loep genomen. To be continued dus! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Geplaatst: 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2014 Extra aanbod:Physalis peruviana (dwerg ananaskers)Ananaskers Sun FruitTamarilla (boomtomaat)Tomatillo paarsTomaat MarmandeTomaat Golden SunriseTomaat KumatoTomaat Money Maker Spruitkool Long Island improvedRaap `Goldball`Palmkool zaailingen (over van mijn kiemtest, nu ong. 10-15 cm lange bladeren)Galiameloen Sankt LaurentBorago (komkommerkruid) zadenVenkel FinoWilde rucola zaadWinterprei Bleu d´hiver Rudbeckia triloba zaadDigitalis grandiflorarode weegbreeChinese aster HarzKogelamarantAfrikaantje MarsKooltjevuur Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Mag ik Kogelamarant van je en Digitalis grandiflora? Suus had jij eigenlijk dat zaad van die muizenmeloentjes uit eigen oogst? Quote
SuusP Geplaatst: 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2014 Die muizenmeloentjes had ik van Diana Stek (mooiemoestuin.nl), waar Monika ze vandaan had weet ik niet. Kogelamarant en D. grandiflora zet ik erbij voor je. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jane Doe Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Mogen wij van jou? Tamarilla (boomtomaat)Tomaat MarmandeTomaat Golden SunriseSpruitkool Long Island improvedPalmkool zaailingen (over van mijn kiemtest, nu ong. 10-15 cm lange bladeren)Winterprei Bleu d´hiverrode weegbreeKogelamarant Link van aangepaste lijst staan in mijn onderschrift. Quote
Kibas Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Ik had al gemaild, maar schijnbaar is daar iets mis gegaan. Daarom de vraag, zou ik ook wat zaadjes van de Tamarillo (boomtomaat) mogen? Quote
SuusP Geplaatst: 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2014 Kibas: Heb je PB gehad, maar blijkbaar vergeten aan te passen. Ik leg wat Tamarillo opzij voor je! Ik zal eens neuzen voor winterharde pollenvrije eetbare struiken in en rond de tuin voor je Jane Doe: Ik zet het erbij voor jullie! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
weknow Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Op dat extra lijstje zie ik 2 dingen, waarvoor ik belangstelling heb, Suus Digitalis-zaad & Physalis peruviana. Mag dat? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
SuusP Geplaatst: 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2014 De D. grandiflora of D. excelsior hybrides? En P. Sun Fruit of P. pubescens? Sowieso mag je ze allemaal hebben hoor Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Op een stervende naaimachine nog even een spandoek in elkaar geflansd (van vitrage, dus minder windvangerij ). Iedereen die met Angela en mij wil ruilen weet ons straks makkelijk te vinden. Zelhem, we komen eraan Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jane Doe Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ben benieuwd naar jullie spandoek. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.