SuusP Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 (edited) Komende herfst ben ik weer van de partij. En natuurlijk wil ik ook (weer) ruilen.Ik biedOogst:- stoofperen St. Remy (echt de peertjes zelf dus, als ze tegen die tijd oogstbaar zijn)- tamme kastanjes (mits klaar om te rapen) Stekken en plantjes:- kruisbes rood stekken (nog nieuwe te nemen)- appelzaailingen (goudreinet of kruising)- tamme kastanje zaailingen- wilde rucola / sylvetta (meerjarig) plantjes- struikfuchsia stekken- citroenmelisse, Marokkaanse munt, gembermunt of appelmunt stekken.- Palmkool zaailingen (eind juli) -> nu zo'n 10 a 15 cm lange blaadjes Zaden:- pompoen Uchi Kuri, zaad (eigen oogst, geen andere pompoenachtigen in de buurt)- Galiameloen Sankt Laurent- dwergananaskers Physalis pubescens (zelfgeoogst zaad)- Ananaskers Sun Fruit- auberginezaad Snowy- Tuinboon Aguadulce (net binnen), ong. 20 gram beschikbaar. - Tomaat Black Cherry (eigen oogst)- Tomaat Dulcia (eigen oogst)- Tomaat Tigerella (eigen oogst)- Tomaat Marmande- Tomaat Golden Sunrise- Tomaat Kumato- Tomaat Money Maker- Tamarillo (boomtomaat)- Tomatillo paars- Spruitkool Long Island improved- palmkool Nero di Toscane zaad (eigen oogst van het Forumproject)- Raap `Goldball`- Venkel Fino- Wilde rucola zaad- Winterprei Bleu d´hiver- korianderzaad (eigen oogst)- Borago (komkommerkruid) zaden Voor de sier:- Rudbeckia triloba zaad- Digitalis grandiflora- Rode weegbree- Chinese aster Harz- Kogelamarant- Afrikaantje Mars (eigen oogst, alleen deze variant in de tuin)- Kooltjevuur- Oost Indische kers zaad (mengelmoesje in crème tot oranjetinten, rankend)- zonnebloemzaad, hoge gele (eigen oogst)- digitalis "Excelsior hybrides" (eigen oogst) Ik zoek:- Paprika's die goed buiten in pot kunnen: King of the North, Sweet Banana, Sweet Cherry of andere buitenpaprika's- japanse wijnbes- bosbes- blauwe bes- olifantenknoflook- klimmende pompoentjes zaad (bijv. Sweet Dumpling, Baby Bear, Jack be Little of iets wat daarop lijkt. Kleine pompoentjes dus, om in de boom te laten klimmen)- Helenium plantje, bijv. Moerheim Beauty. - terrasproof aubergine zaad (bijv. Morden Midget, Pukkie/Ukkie, Slim Jim etc.)- zonnebloemzaad geel met rode ringof lage meerkoppige zonnebloem.- (paarse) zomerwortelzaad, mits vers want kiemkracht loopt snel terug.- slazaad lollo rossa (krulsla)- stokslabonen/sperziebonen in een leuk kleurtje, blauw of geel of...- peultjeszaad Shiraz en Golden sweet- tuinbonen aqua dulce of andere variant voor overwinteren- rode rabarber [/s ]- emmers of ander voedselvoorraad opbergspul (muisproof!) om bijv. bonen in op te slaan. - Suikererwten: Sugar snap (hoge variant) - Suikererwt Sugar Sprint (lage variant)- [Donaties aan de beginnersenveloppen die in oktober weer van start gaan, alles is welkom, mits t kiemkrachtig is Ik ruil:Jane Doe - krijg bosbesstek, framboos Golden Queen, Framboos Autum Bliss, wat tuinbonen Red Epicure (Vreekenlijst) Geef: kruisbesstek rood, struikfuchsia stek, zonnebloemzaad,Tamarillo (boomtomaat), Black Cherry tomaat, Aubergine Snowy, palmkoolzaad, Tomaat Marmande, Tomaat Golden Sunrise, Tomaat Dulcia, Tomaat Tigerella, Spruit lond island improved, Winterprei Bleu d´hiver, rode weegbree, Kogelamarant, Palmkool zaailingen (over van mijn kiemtest, nu ong. 10-15 cm lange bladeren)Jdw - krijg Tablegold en bolletjes oerprei, Geef: kruisbesstek roodNasuada - krijg Sugar Snaps, Geef: OIK zaad en evt. kruisbesstek rood, Tomaat Balkonstar, Tomaat Dulcia, Tomaat Tiny Tim, Tomaat KumatoAngela - krijg 2 emmers, rode rabarber, Hennesy Geef: wilde rucola plantjes, zaadjes Penny Black bosliefje (Vreekenbestelling) D. grandiflora, kogelamarant, emmer appelsSalamandertje - krijg wijnbesstek, Geef: digitalis excelsior zaad en wat peertjesGeeDee - krijg Broccoli Nine Star zaden, 3 kg handperen, buiten paprika's rode blok en/of pompoen Geef: palmkoolzaden, stoofperen, teentjes div. knoflookCiska - krijg Welsh Onion zaadjes en broedbolletjes Olifantenknoflook, Geef: sugarsnap zadenJorieke - krijg verse eieren, Geef: zonnebloemzaden voor de veldvarkens, suiker oid, beurse peren en appelsKim - krijg winterpostelein zaad, lollo rossa zaad Geef: dwergananaskers zaadjesWeknow - krijg wijnbestakken (ongeworteld), Golden sweet peultjeszaad, 30x Shiraz van Vreeken Geef: stoofperen en kastanjezaailingen, pot Braam-BotteljamHenkg - krijgfrau mieze schindler, per post gehad Geef: kruisbesstek rood Bit - krijg Bosque Blue tomaat zaadEsther - krijg rode melde zaad en Vreeken bestelling. Geef: : goudreinette zaailing en Gembermunt, geld voor VreekenKibas - krijg Kokardebloem, Zonnebloem Herfstschoonheid, Eikenbladsla Red Salad bowl, Kropsla Winter Crop/artic King, Tatsoi, wat teentjes knoflook (zie bestelling LvhL)Geef: : winterharde struiken en bomen zaailing/stek (kruisbestakken, -zaailing, druifzaailing, sleedoorn), palmkoolzaailing TamarilloStan: krijg wat capsicums voor de zadenenveloppen Geef: Een (op tijd bestelde!!!) Bosche BolKen Beimer: krijg ?, Geef: citroenmelisse stekJootje: krijg Romanesco bloemkool, Sla little gem, Sla Tomb Tumb, Paarse boontjes. Paprika Oda en mini white bell Geef: wolletjesConnie: krijg -, Geef: wat teentjes verschillende knoflook Blauw = staat al klaar met naamkaartje etc. Edited September 21, 2014 by Guest Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 SuusP, mag ik van jou kruisbes rood, struikfuchsia, palmkool nero di Toscane en zonnebloem?Kan bosbes stekken, link van de ruillijst van Loraine en mij staat in mijn onderschrift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 Jane, is prima. Ik pas de lijst aan! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Hallooo! Ik heb wel een wijnbes stek voor je. Helenium plantje is nog te vroeg. Die kan je pas in de late herfst scheuren, want ze bloeien tot september. Dan heb ik er waarschijnlijk wel heel veel (stuk of 10 zeker). Mag ik van jou digitalis zaad en wat peertjes? Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Als je nog een kruisbesstekje en oost indische kerszaad kaan missen hou ik mij aanbevolen.Als ik terugkom van vakantie zet ik mijn te riil lijstje op het forum.Zal voornamelijk zaad zijn. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Ook ik houd me aanbevolen voor een rode kruisbes als je die wilt ruilen voor iets van mijn lijstje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Suus heb je voor mij wilde rucola plantjes?De mijne zijn dood gegaan (krijg je als je ze niet genoeg water geeft ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 Angela, ik steek wel wat plantjes voor je uit. Bij mij groeien ze zo'n beetje tussen de tuintegels. Dat krijg je als je ze door laat schieten Salamandertje: peertjes en digitaliszaad staat genoteerd. Kijk maar of het lukt met die Heleniums, zo niet dan jammer Nasuada: ik heb bergen OIK zaadjes nu al, dus dat gaat helemaal goedkomen. Ik zal nog wat afleggers maken van de kruisbes (zo ver die dat niet al onbedoeld gedaan heeft). Even onder voorbehoud die stek dus! Jdw: Ook voor jou zal ik de kruisbes extra stekken, ook onder voorbehoud! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Nasuada en Jdw: twee bewortelde stekken voor jullie afgegraven. Mijn kruisbes stekt zichzelf Angela, ik hoop dat het lukt om wat plantjes op te potten. Ze hangen nu nog erg slap, weet niet zeker of dit soortje wel tegen verplanten kan... Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Ik ook niet maar misschien is het net als met sla als je die overplant die gaat ook eerst slap hangen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Ja! Ze lijken wat bij te trekken nu. Staan in ieder geval in de schaduw en geef ze af en toe gedurende de dag een scheut. Duim, duim.. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Even het aanbod en wensen lijstje uitgebreid met het e.e.a. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Suus, ik heb waarschijnlijk wel een beetje lollo rossa zaad over voor je, hoeveel heb je nodig? Dan kijk ik even . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Als je nog een rode kruisbesstek hebt: graag! Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Hoi Suus, Ik heb belangstelling voor wat stoofperen (indien rijp) en 1 of 2 zaailingen van de tamme kastanje. Ik heb voor jou zaad van Golden Sweet peulen en ik kan wat stek-takken snijden van de wijnbes. (Je krijgt dus geen stekken, die geworteld zijn dan....maar een bosje dat je in de grond of hoge bloempot kunt steken, dat dan nog moet gaan wortelen. Als ze aangaan, kun je ze volgende (na-)zomer uitplanten.) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Haha, ik heb net op jouw topic gereageerd. Heel graag wat van die peultjes en wijnbestakken. Ik hoop dat het een vroege oogst is dit jaar (maar kan bijna niet missen) en dan heb ik zat kastanjes en peren voor je Edit: kastanjezaailingen heb ik nu al, zal ze oppotten voor je Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Kim, een beetje is zat. Ik pluk elke week een blaadje of 2 gemiddeld, dus dat hoeft het niet veel te zijn Alles is welkom!Henk, ik zal eens kijken of de struik zelf een aflegger heeft gemaakt en anders zal ik een aflegger voor je maken. Geen idee van het ras trouwens. Op het kaartje stond Hinnonmaki groen, maar dat is het in ieder geval niet dus! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Trouwens ook wat Black Cherry tomatenzaad voor de liefhebber. Geen geweldig grote hoeveelheden, zaadje of 20 over schat ik. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Kim, een beetje is zat. Ik pluk elke week een blaadje of 2 gemiddeld, dus dat hoeft het niet veel te zijn Alles is welkom! Dat komt in orde dan . Mocht je nog andere slasoortjes die je kunt plukken zoeken, heb ik binnenkort mogelijk wat voor je, ik laat nog wat weten. Heb je heel toevallig nog een klein gembermuntje over? Zo ja, heb ik daar wel interesse in . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Trouwens ook wat Black Cherry tomatenzaad voor de liefhebber. Geen geweldig grote hoeveelheden, zaadje of 20 over schat ik. Waarom bieden jullie zulke leuke dingen aan, kan ik niet weigeren graag voor Loraine en mezelf wat zaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Iemand die een mooie rooie rabarberplant kan scheuren voor me? Mijn Red Champagne heeft het helaas niet getrokken Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Heb nog wel een voor je staan, volgens mij ook die soort. Staan in pot ivm metverplanten in de tuin, wodt minder verplanten. Maar deel graag als ik daar blij mee kan maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Ja graag! Hopelijk gaat t dit keer beter (ik moet die dingen goed water geven ) Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Ik heb ook nog een boel rabarber staan als je wil rood en groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Vervoers-technisch is dat natuurlijk een stuk makkelijker. Ik heb op dit moment nog plek voor maar 1 plant, dus dan één rooie graag Angela. Jane, laat de andere rabarber dan maar even voor wat ie is, toch bedankt Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts