Geplaatst: 17 augustus 201015 j in mijn kas heb ik voor het tweede jaar een zieke druif. De nieuw gevormde bladeren verarmen, krijgen gele en bruine randen en vallen af, waardoor op het laatst slechts weinig en vooral kleine bladeren overblijven. Van vruchtzetting is nauwelijks sprake. Een vorig jaar nieuw aangeschafte druivenplant vertoont nu hetzelfde euvel.Kan er sprake zijn van aaltjes?
Geplaatst: 17 augustus 201015 j Mijn eerste ingeving is dat het een tekort aan een voedingstof is in plaats van een ziekte. Kun je eventueel een foto plaatsen van het blad?
Geplaatst: 17 augustus 201015 j Verbranding of voedingsstoffen. We hebben inderdaad een foto nodig. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 13 september 201015 j Bedankt voor het commentaar. Heb zelf nu de indruk, dat het gaat om een snuitkever, die zijn larven heeft uitgezet. Reden: Aangeplante bladgroente werd binnen enige dagen in de kas aangevreten. Heb inmiddels een biologisch bestrijdingsmiddel Nematoden aangeschaft en direct toegepast.Het resultaat zal ik t.z.t. melden.Met vriendelijke groeten Piet
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.