piet meinen Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 in mijn kas heb ik voor het tweede jaar een zieke druif. De nieuw gevormde bladeren verarmen, krijgen gele en bruine randen en vallen af, waardoor op het laatst slechts weinig en vooral kleine bladeren overblijven. Van vruchtzetting is nauwelijks sprake. Een vorig jaar nieuw aangeschafte druivenplant vertoont nu hetzelfde euvel.Kan er sprake zijn van aaltjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Mijn eerste ingeving is dat het een tekort aan een voedingstof is in plaats van een ziekte. Kun je eventueel een foto plaatsen van het blad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Verbranding of voedingsstoffen. We hebben inderdaad een foto nodig. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Bedankt voor het commentaar. Heb zelf nu de indruk, dat het gaat om een snuitkever, die zijn larven heeft uitgezet. Reden: Aangeplante bladgroente werd binnen enige dagen in de kas aangevreten. Heb inmiddels een biologisch bestrijdingsmiddel Nematoden aangeschaft en direct toegepast.Het resultaat zal ik t.z.t. melden.Met vriendelijke groeten Piet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts