Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, vooral dat laatste. Kan echt lang duren. Hebben ook een koude periode nodig. Of je moet ze gelijk héél vers zaaien, dan wil het ook wel eens lukken. Maar normaal : eerst behoorlijke koude periode / vocht ( niet te vochtig ) enz. - inwerkingen . en tijd. In voorjaar kiemt dan het zaad. Laagje grit is inderdaad heel mooi/ effectief.

Geplaatst:

Kan na koudeperiode van een maand of 2 nog gerust 3 a 4 maanden duren voor ze kiemen.

Rozebottels van wilde rozen in de natuur die op de grond vallen kiemen in het late voorjaar. Daarom is de aanbevolen zaaiwijze vaak ook wel de volgende: Laat gezaaide rozen een winter gewoon buiten staan in weer en wind en zet ze daarna in april/mei in een koude kas. Overigens wordt de onregelijkmatige opkomst ook vaak vermeld.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Ik heb ze in de koelkast gehad toen we terug kwamen

Hoe lang heb je ze in de koelkast gehad ? Op z'n minst 3 maanden toch wel. In het vroege voorjaar zaaien is daarna het beste.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...