Ktrijn Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Volgend jaar op de planning:- kleine struiktomaten- potpaprika- aardbeispinazie- cayenne pepers- ananaskers- edamame- tuinbonen- sperziebonen- mini courgette- bosui- radijs- kropsla- rucola- bieslook- rozemarijn- oregano- salie- tijm- basilicum- dille- peterselie- bonenkruid- dragon- citroenmelisse- munt- doordragende aardbeien- bosaardbeien- blauwe bessen- veenbessen- vossebessen- look En dat zou allemaal op mijn mini-balkonnetje moeten passen! Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 november 2014 Auteur Geplaatst: 17 november 2014 Minicourgette? Die bestaan ook? Waar haal je de zaden vandaan? Dat wil ik ook wel op mijn balkon! Quote
Ktrijn Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Ik vond de zaden hier. Ik heb ze vandaag besteld! Quote
loes Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Kleine courgetten betekent nog niet dat de plant klein blijft, goed opletten. Ik had afgelopen jaar pot courgette midnight. Compacte plant met normaal formaat courgetten. Quote
Waaslander Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Op het begin ging het allemaal prima, tot de onkruid kwam... Er was geen houden meer aan. daarom ook dat ik volgend jaar meer ga voorzaaien in tray met gaten van diameter van 3cm (en eventueel nog eens overpotten naar P9). Naast de betere mogelijkheid tot spreiden is oppervlakte met zaailingen veel minder en in potgrond of dergelijke onkruid druk minder dan in volle grond. Als de planten dan in volle grond komen is het gemakkelijker er wekelijks of zo eens tussen te schoffelen tegen ontkiemend onkruid en juist naast planten wieden . Natuurlijk gaat dit niet bij alles maar vermoed zo het wieden te kunnen beperken maar verplanten kost dan wel wat meer tijd . Ik vermoed dat uiteindelijk werk wel minder zal zijn bij het consequent onderhoud gedurende het seizoen . En bij voorgezaaide groenten moet er ook wel meer water gegeven worden maar dit is in de serre ook zo . Quote
Ktrijn Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Kleine courgetten betekent nog niet dat de plant klein blijft, goed opletten. Ik had afgelopen jaar pot courgette midnight. Compacte plant met normaal formaat courgetten. Er staat bij dat ze geschikt zijn voor potten van 40 cm Quote
loes Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Die van je Linkje wel. Ik bedoelde in het algemeen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.