noedel Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 hallo,elke zomer schieten hier in de buurt enkele parelstuifzwammen en reuzenbovisten uit de grond.deze zijn eetbaar.maar ik heb gelezen dat de reuzenbovist veel zware metalen opneemt.de vraag is: op welk materiaal kan ik deze 2 het best kweken?en bevat dat dan veel zware metalen? vriendelijke groeten,noedel. Quote
noedel Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Ik bedoel daarmee dat als het substraat voor een zwam bv stro is, bevat het stro dan veel zware metalen? Quote
Stan Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 De parelstuifzwammen horen normaal op humusrijke grond in loof- en naaldbossen. Dus als je ze op eigen compost zet is dat vrij van zware metalen en of je dan je stro of ander plant materiaal gebruikt maakt dan niet uit. Doe er het beste wel bladcompost bij . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts