Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD -ruillijst berijl : vleesaanbieding!! zie beginpost


berijl

Aanbevolen berichten

Ter kennismaking met ons (h)eerlijke geitenvlees is het speciaal voor de MTFD mogelijk geitenlamsvlees bij ons te bestellen voor maar 13 euro per kg! Aanrader zijn onze ambachtelijke geitenworstjes! graag even een pbtje voor de bestelling.

 

mijn eerste MTFD, leuk! Ik moet nog even denken wat ik graag zou willen en wat ik evt aan kan bieden dus het lijsje zal vast en zeker nog veranderen

 

Waar ik erg blij van zou worden:

- dropplantstekje

- hysopstekje

- valeriaanstek

- knoflookbieslookplantje

- stoofpeerboompje

- aspergeplantjes

- anijsplantje

- zoethoutplantje

- aloë vera plantje

- lavas

- vijgenboompje

- water- /voerbakken. Liefst grote maat. We gebruiken ze voor veel dieren hier op het erf en deze kieperen ze niet zo snel om

MiniFoto-HF4MNYCI.jpg

- weide afrasteringsmateriaal: palen, draad, plastic prikpaaltjes enz

 

wat ik kan aanbieden:

- MTFD-slaapplekje

- ik wil de viervoeters (hond/poes) ook niet vergeten dus wat zelfgemaakte, complete versvleesmix (min. 5 diersoorten)

- geitenmelk (beperkte hoeveelheid)

- beperkte hoeveel geitenvlees en varkensvlees van eigen erf. Evt ook hele parelhoen of kip.

- ambachtelijk gelooide geitenhuiden ( einde 2015 weer beschikbaar)

- geitenmelkzeepjes, gemaakt door Jasmin met melk van onze geiten. zowel "gewoon" als "biologisch"

- cochin of wyandotte kuikens (check )

- krieleieren

- ik ga oa de volgende groenten voorzaaien. Mocht het mooie plantjes worden, dan kan ik er wel wat van missen.

* tomaat yellow pearshaped

* tomaat marmande

* aubergine solanum melongena

* wordt nog aangevuld......

 

en voor de liefhebber, ik wil mijn aardbeienveld grotendeels gaan opruimen. Wie maak ik blij met aardbeienplantjes? Ik heb geen idee welk ras... Ik hoef er niets voor terug, anders gaan ze de geitenweide in...

 

ruilafspraken:

 

Gemma: 0,60 ct portokosten zaden versturen

Voor MTFD-algemeen: - geitenmelk + droge worstjes voor iedereen te proeven. en pindakaas voor jorieke en joep.

 

Suusp:

krijgt: doos eitjes

geeft: muntstekjes

 

Bouwvrouwe

Krijgt: 1 geitenachterpoot

geeft: geld

 

Salempie:

krijgt: sinasappelmuntstekje

geeft: kruiden

 

Prettiggestoord:

Krijgt: paar codettekuikens

Geeft: platte perzikstek

 

Geedee:

krijgt: geitenvel

geeft: dropplantje, hyssopplantje, fenegriekplantje, jostastruikje

 

appelvrouwtje

krijgt: stukje geitenvlees braad/stoof

geeft: valeriaanplantje en aloe vera stek

 

Jorieke:

krijgt: 1 pak suiker

geeft: venkelkruidplantje

 

Spike:

krijgt: aarbeienplanten (min 10 stuks)

geeft: sneeuwklokjes

 

Kibas:

Krijgt: geitenvel + 1 x zeep

geeft: Bieten geel+wit, Boomspinazie Mais, groen* Jade Green, Tatsoi,

Citroengras, Kamille, roomse, eeuwig moes, Mexican sour gherkin

 

Estemy:

krijgt: geitenvleesjes

geeft: plantjes van golden pearls, ananaskers, pepermunt

dille, aubergine ronde de valence, olijfkomkommer

 

Kim:

krijgt: enkele aardbeienplantjes, sinaasappelmuntstekje + zeepje

geeft: tomatilloplantje.

 

Esther:

krijgt: aardbeienplantjes en 3 liter geitenmelk.

geeft: ...

 

Loes:

krijgt: zak wol

geeft: gele framboos

 

Ciska:

krijgt: € 25 + auberineplantje

geeft: weckpotten: 14 tulp, 3 rechte modellen

8 stort modellen , pepers, rode bes, tijm

aangepast door Gast

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geedee: ik heb even op je website gesnuffeld en zag dat je ook hyssop en fenegriek hebt. Kan je daar ook wat van missen misschien? Dan hebben we wat mij betreft met de dropplant en het bessenstruikje een deal met ruil voor het geitenvel. De framboos heb ik inmiddels aangeboden gekregen, ik zal het zo even bijwerken.

 

Nou appelvrouw, daar zou ik heen blij mee zijn! Waar kan ik jou blij me maken?

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en voor de liefhebber, ik wil mijn aanrdbeienveld grotendeels gaan opruimen. Wie maak ik blij met aardbeienplantjes? Ik heb geen idee welk ras... Ik hoef er niets voor terug, anders gaan ze de geitenweide in...

 

Oh, dat is wel leuk voor de geiten!

 

Hoelang staan ze al? Of is het stek van stek van stek? Geven ze goede vruchten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fenegriek en hyssop, jostabes en dropplant voor jou; geitenvel voor mij

check!

 

Ik zal binnenkort even naar mijn zaaiplannen voor dit jaar kijken Appelvrouwtje

 

Jonge en oudere planten door elkaar, net als de soorten. Vorig jaar veel vrucht maar de kippen zijn me altijd voor dus ik ben er klaar mee

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag een ambachtelijk gelooide geitenhuid willen. Ik heb wel wat dingen van je lijstje, maar moet nog even uitzoeken wat precies. Ik kan in ieder geval dropplant voor je zaaien of je het zaad geven, het zaait heel gemakkelijk uit. Ik weet nu nog niet of er jonge plantjes in de tuin op komen dit voorjaar. Ook moet ik nog even kijken of de knoflookbieslook weer goed opkomt. Het zijn dan kleine jonge plantjes. De komende week zoek ik mijn zaden uit en maak ik mijn ruillijst. Daar staat nog veel meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okido, we wachten even af wat je kan ruilen aan moestuinspul. Dropplantje krijg ik inmiddels maar we kunnen vast wel een leuke ruil bedenken.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Berijl. Ik heb mijn ruillijst nu online. Hier kun je het vinden:

post258677.html#p258677

 

De knoflookbieslookplantjes staan er niet op, je kunt er eentje krijgen als ze opkomen, maar meer heb ik niet, vandaar dat het niet op de algemene lijst staat. In het voorjaar kan ik ook nog planten, zaailingen en stekjes op mijn ruillijst zetten, eerst even zien wat er allemaal omhoog komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed dat je het zegt loraine! Ik zal het lijstje straks nog weer even aanpassen. Tot op de Open dag, gezellig!!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Berijl. Ik heb mijn ruillijst nu online. Hier kun je het vinden:

post258677.html#p258677

 

De knoflookbieslookplantjes staan er niet op, je kunt er eentje krijgen als ze opkomen, maar meer heb ik niet, vandaar dat het niet op de algemene lijst staat. In het voorjaar kan ik ook nog planten, zaailingen en stekjes op mijn ruillijst zetten, eerst even zien wat er allemaal omhoog komt.

 

ik pb je zo even

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je veldje met aardbeitjes nog niet op zijn, hou ik me aanbevolen voor enkele plantjes . Enkele maar hoor!

 

Ik ga ook nog knoflookbieslook zaaien, afhankelijk van hoe goed het gaat kan ik mogelijk ook wat voor je missen, ter aanvulling . Verder komt er ook nog een lijstje, maar ik moet even mijn zaaddoos uitspitten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kim, de aardbeienplantjes staan voor jou genoteerd Je mag ze zo hebben. Als je er iets voor terug wilt doen, dan laat ik dat geheel aan jou over. Ben overal blij mee

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berijl ik heb wel een Aloe Vera plantje/stek voor je gegarandeerd de goede soort voor medicinaal gebruik ( als je die tenminste zoekt)

Misschien is geitenvlees wel een leuke ruil voor de valeriaan en de AV..dat heb ik nog nooit gegeten..ik kan ook eventueel wat bijbetalen want ik begrijp dat jullie er ook van moeten leven?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom vanavond in alle rust bijwerken hier We hebben de eerste lammetjes van 2015 mogen verwelkomen dus ben even wat afgeleid

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey berijl,

Mag ik wat aarbeiplantjes ook? en ik heb wel interesse in de geitenmelk. Even een geitenkaasje maken.

Ik zet het erbij. Ik neem 3 liter melk voor je mee, dat is genoeg voor een kaasje te maken. Neem je zelf flessen oid mee om de melk over te gieten + een koelbox om het goed koud te houden? Ik heb helaas niet zoveel glazen flessen die ik zou kunnen missen.. We overleggen nog wel even wat de ruil gaat worden

 

Berijl ik heb wel een Aloe Vera plantje/stek voor je gegarandeerd de goede soort voor medicinaal gebruik ( als je die tenminste zoekt)

Misschien is geitenvlees wel een leuke ruil voor de valeriaan en de AV..dat heb ik nog nooit gegeten..ik kan ook eventueel wat bijbetalen want ik begrijp dat jullie er ook van moeten leven?

Ja, die zoek ik! Wat fijn dat je een stekje voor me hebt! Ik neem een stukje geitenvlees voor je mee zodat je het kan proberen. Hou je van rosé of wil je liever stoven/braden? Dan weet ik welk stukje ik je het beste kan geven. Mocht je echt meer vlees willen, dan mag je me wel even pben.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...