Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD -ruillijst berijl : vleesaanbieding!! zie beginpost


berijl

Aanbevolen berichten

Heb je al knoflookbieslook? Op mijn geef-lijstje staan plantjes die verleden jaar gezaaid zijn.

 

Als je nog een of 2 aubergineplantjes over zou hebben......? Graag! Ik ben dus te laat met zaaien geweest...zoek er nog een paar

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi weknow. Dat zou fijn zijn! Ik heb nog 1 violetta aubergineplantje voor je. Het voorzaaien ging hier ook wat moeizaam ..

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, heb ik iedereen op mijn ruillijstje een pbtje gestuurd over de tijden zaterdag

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij ook bedankt! We zijn heel blij met het mooie vel en het zeepje ziet er prachtig uit. Aangezien het vel lange haren heeft, wordt het niet voor een trommel gebruikt. Hij wordt gebruikt om lekker warm te zitten en voor het mooie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man heeft in het verleden trommels gemaakt, sjamanendrums. En als we een ander huis hebben (we zijn in onderhandeling over een boerderij) en dus weer de ruimte, gaat hij er mogelijk mee verder. Hij wil graag een jurt / ger (ronde mongoolse tent), mocht dat er van komen, dan zijn dierenvellen daar heel handig. En anders op bankjes 's avonds bij het kampvuur (we willen gasten gaan ontvangen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat jullie drums maakten. Een kennis van mij doet dat ook,echt prachtig. Ooit wil ik mijn eigen maken, maar ik heb gewoon teveel hobby's, en wil een speciaal vel.(moet ik ff naar Zweden )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man heeft in het verleden trommels gemaakt, sjamanendrums. En als we een ander huis hebben (we zijn in onderhandeling over een boerderij) en dus weer de ruimte, gaat hij er mogelijk mee verder. Hij wil graag een jurt / ger (ronde mongoolse tent), mocht dat er van komen, dan zijn dierenvellen daar heel handig. En anders op bankjes 's avonds bij het kampvuur (we willen gasten gaan ontvangen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat jullie drums maakten. Een kennis van mij doet dat ook,echt prachtig. Ooit wil ik mijn eigen maken, maar ik heb gewoon teveel hobby's, en wil een speciaal vel.(moet ik ff naar Zweden )

Pure nieuwsgierigheid: wil je een rendiervel?

 

Je kan ook in huis op de grond leven, hoor. OK, het huis is niet rond. Maar het gaat ook om de leefstijl (mijn mening dan).

 

Je opmerking heeft me aan het denken gezet. Hoe is dat eigenlijk bij mij.....Ik heb als kind en puber altijd op de grond gezeten, ook in de woonkamer. Later op kamers en nog later in een eigen woonhuis, leefde ik ook op de grond. Voor gasten die niet op de grond konden zitten, had ik klapstoelen. Maar toen kreeg ik 3 heeeeeerlijk zittende rotan luie stoelen en toen leefde ik voor het eerst in hogere sferen, letterlijk. Nu heb ik al weer vele jaren gewoon een bankstel. Maar we slapen nog steeds op de grond, en willen ook niet anders. En, grappig om te realiseren, ik doe mijn werk voor een baas ook zittend op de grond en mijn klanten zitten ook op de grond

 

ohh, das ook mijn droom, een yurt eerst nog andere dingen afronden plus nog ff hard sparen

Oh ja, yurt met een y, ik zat er al zo raar tegenaan te kijken. Eigenlijk vind ik een yurt niet zo handig, je moet hem ofwel elk najaar afbreken en in het voorjaar weer opbouwen, of in de winter minimaal 1x per week warm stoken. Het schijnt dat ze anders door het vocht gaan schimmelen. Maar als onze cursussen goed gaan lopen en we regelmatig van de yurt gebruik maken, dan is het wel weer leuk een yurt te hebben en dan zullen we wel 1x per week stoken. Dus dan ben ik zeker voorstander van een yurt. Ze zijn niet goedkoop, maar toch goedkoper dan een even grote blokhut neerzetten en veel sfeervoller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, daar wil ik wel op doorgaan, maar ik vrees dat we berijls topic zo aan het vervuilen zijn (hoewel het nog wel over dierenvellen gaat), dus ik laat het maar. Leuk in ieder geval dat het je totemdier is. J

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je kan ook in huis op de grond leven, hoor. OK, het huis is niet rond. Maar het gaat ook om de leefstijl (mijn mening dan).

 

Je opmerking heeft me aan het denken gezet. Hoe is dat eigenlijk bij mij.....Ik heb als kind en puber altijd op de grond gezeten, ook in de woonkamer. Later op kamers en nog later in een eigen woonhuis, leefde ik ook op de grond. Voor gasten die niet op de grond konden zitten, had ik klapstoelen. Maar toen kreeg ik 3 heeeeeerlijk zittende rotan luie stoelen en toen leefde ik voor het eerst in hogere sferen, letterlijk. Nu heb ik al weer vele jaren gewoon een bankstel. Maar we slapen nog steeds op de grond, en willen ook niet anders. En, grappig om te realiseren, ik doe mijn werk voor een baas ook zittend op de grond en mijn klanten zitten ook op de grond

 

 

Lachen. Wij hebben ook jaren en jaren op de grond geslapen, maar dan ook nog eens zonder matras, gewoon op de harde vloer. Ligt overigens heerlijk zacht als je weet dat je niet op je botten moet liggen. Toen de kiddies klein waren, sliepen we altijd allemaal samen. Sinds een aantal jaren wonen we in een ander huis, en daar wou ik 'Nederlands' leven.. een echte slaapkamer met bed enzo... Eten doen we nog steeds niet aan een tafel, maar aan een laag salontafeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berijl ik vond het ook leuk. Je geitenvlees is goed bevroren overgekomen die zat lekker koud bij het varkentje van Jorieke/Joep in. Over je Aloe Vera: je kunt hem binnenkort verplanten en hou hem vooral wat droog. Hij is al goed geworteld, je merkt het wel als ie echt te weinig water krijgt..dan worden de bladeren wat slapper..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ik kom zo heel wat te weten over jullie!

Ja, nu weet je zelfs hoe wij leven.

Berijl weet al hoe ik leef, die is al eens bij me langs geweest. We leven nou lekker met stoelen en banken hoor, ook al een dagje ouder...

 

(mijn schoonmoeder heb ik nog nooit op een stoel zien zitten, btw, dus dat ouder worden van mezelf is aanstelleritis natuurlijk.... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...