Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

VOORSTELLEN

RENEHENDRIK

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben rene en ben 39 jaar.

ik heb al jaren een groentetuin ,dat heb ik van mijn opa geerft.

ik hielp hem altijd als kind. sinds 7 jaar ben ik biologisch waar ik nog steeds over moet leren.

3 jaar geleden ben ik verhuisd naar winschoten. de grondsoort is hier zware klei.

ik en mijn partner hebben 27 are grond. 1,5 are is groente en voor de rest gras en een grote vijver met eenden en kippen.

ik krijg altijd potstalmest van een biologische boer.

dit jaar probeer ik voor het eerst spitloos te tuinieren.

spitten is zeer slecht voor het bodeumleven.

ik heb op dit nieuwe adres veel last van naaktslakken, vanalles al geprobeerd: schuimaarde,cacaudoppen,schelpen,houtas. niets helpt of een klein beetje.

vorig jaar viel me op dat de slakken niet bij lookprodukten kwamen.

dus in oktober heb ik de moestuin rondom met knoflook geplant en dit jaar plant ik overal prei,ui,sjalot enz. ben benieuwd of het helpt.

ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom

wij houden de slakken zoveel mogelijk weg door de grond kaal te laten en de bovenlaag zo droog mogelijk, de egeltjes en eenden en ... eten er een hoop weg

bijzondere planten krijgen een spiegel van cacaodoppen in een stukje borderrol met scherpe rand

de rest krijgt af en toe een handje escargo

als we mulchen horen we een hoop naaktgegrinnik onder de laag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...