RENEHENDRIK Geplaatst: 1 maart 2015 Share Geplaatst: 1 maart 2015 hoi, ik ben rene en ben 39 jaar.ik heb al jaren een groentetuin ,dat heb ik van mijn opa geerft.ik hielp hem altijd als kind. sinds 7 jaar ben ik biologisch waar ik nog steeds over moet leren.3 jaar geleden ben ik verhuisd naar winschoten. de grondsoort is hier zware klei.ik en mijn partner hebben 27 are grond. 1,5 are is groente en voor de rest gras en een grote vijver met eenden en kippen.ik krijg altijd potstalmest van een biologische boer.dit jaar probeer ik voor het eerst spitloos te tuinieren.spitten is zeer slecht voor het bodeumleven.ik heb op dit nieuwe adres veel last van naaktslakken, vanalles al geprobeerd: schuimaarde,cacaudoppen,schelpen,houtas. niets helpt of een klein beetje.vorig jaar viel me op dat de slakken niet bij lookprodukten kwamen.dus in oktober heb ik de moestuin rondom met knoflook geplant en dit jaar plant ik overal prei,ui,sjalot enz. ben benieuwd of het helpt.ik hou jullie op de hoogte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 1 maart 2015 Share Geplaatst: 1 maart 2015 Welkom, veel forum- en moestuinplezier.Wat een gigantische lap grond, hebben jullie toevallig van die loopeenden? Staat hier op het forum positieve berichten over tegen slakken.Even link voor je gezocht, lees dat topic maar eens door.loopeenden-houden-t6687.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 1 maart 2015 Share Geplaatst: 1 maart 2015 Welkom Rene! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 welkom wij houden de slakken zoveel mogelijk weg door de grond kaal te laten en de bovenlaag zo droog mogelijk, de egeltjes en eenden en ... eten er een hoop wegbijzondere planten krijgen een spiegel van cacaodoppen in een stukje borderrol met scherpe randde rest krijgt af en toe een handje escargo als we mulchen horen we een hoop naaktgegrinnik onder de laag... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Welkom Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wokfish Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Welkom! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 18 april 2015 Share Geplaatst: 18 april 2015 Welkom vanuit Groningen! En misschien vindt je het leuk om op onze Noorderlijke Moestuin Middag te komen?nmm-6-juni-2015-noordelijke-moestuin-middag-in-drachten-t17068.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jan Lokman Geplaatst: 18 april 2015 Share Geplaatst: 18 april 2015 Welkom Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.