Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten eind maart/april al in de kas zetten?


Gproject

Aanbevolen berichten

Ik heb redelijk wat tomaten die op mn vensterbank staan momenteel ,maar die beginnen iets teveel plaats in te nemen. Plantjes zijn ongeveer 35cm hoog. Temperatuur waar ze staan is gemiddeld tussen de 15 en 17graden.

Kan ik die nu al overdag in de tuinkas zetten of is het daarvoor nog iets te koud?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de bedoeling om mijn plantjes nu al in de kas te planten, maar gewoon tijdens de dag in de kas te zetten omdat ze te veel plaats innemen . In m'n kas is het ongeveer 10 graden gedurende de dag en ik vroeg mij nu dus af of dit niet te koud was voor m'n plantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad prima!

 

@balkontuinder: Ijsheiligen is vooral voor het buiten planten. In de kas komt het niet vaak meer voor dat in deze periode de temperatuur onder nul komt (buiten kan dat nog wel eens gebeuren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan ze van half maart al in de koude kas 2 maal ze terug s'nachts binnenhuis geplaatst door hun zeer jonge leeftijd en erg koude nachten voorspeld. Anders ze in extra bak geplaatst dus constantere temperatuur . Dit tot enkele dagen geleden nu blijven ze in de kast zonder extra bescherming s'nachts . Wel weervoorspellingen in de gaten houden .

Omdat foto's meer zeggen dan woorden https://www.moestuinforum.nl/hoe-gaat-het-met-je-zaailingen-t12367-260.html#p265370

 

Pepers/paprika's staan hier wel nog binnen maar vind dat tomaten veel meer rekken en naar licht groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperatuur schommelen in m'n kas nog behoorlijk in maart. Overdag is het bijna 30° tot -2° graden s'nachts.

 

image78101427810217.jpg

 

Voorlopig zet ik ze dus s'avonds nog binnen als de temperatuur onder de 10° graden zakt.

Ik denk dat ik ze dan rond 20 april ga uitplanten in de kas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...