Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De veenmollenjaagster stelt zich voor!


Magnolia83

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Misschien ook wel netjes om me even voor te stellen hier.

Ik ben 31, moeder van een dochter van 3.5 en ben al jaren veel met tuinieren bezig.

 

Eind 2013 de knoop doorgehakt om samen met mijn man een moestuin te huren op een complex. Afgelopen voorjaar konden we eindelijk los!

Want we mochten een tuintje huren van 3 are met een fijn huis erop. Het 'voortuintje' hebben we even gelaten voor wat het was omdat er veel vaste planten in stonden en we wilde weten wat het nou allemaal was.

 

In het achterste deel zijn we fanatiek gestart met alles wat er in een moestuin 'hoort'.

Tuinbonen, peulen, aardappels, wortels, radijs, andijvie, mais, pompoenen, courgette, knolvenkel, tomaten, komkommer, bieten, erbette spinazie, chichorei, diverse soorten kool, slabonen, ruccola en ga zo maar door. We hebben een topjaar gehad met veel triomfen en enkele missers. Ik zaai alles zelf voor of ter plekke, we kopen geen groenteplanten. Wat een voldoening geeft dat toch om te beginnen met een klein zakje zaad en te eindigen met een krat vol groenten! Wij zijn verslaafd!

 

We zijn dit jaar natuurlijk weer heel druk. Er wordt een broeikas in elkaar gezet en de voortuin heb ik dit voorjaar helemaal schoongemaakt op enkele mooie vaste planten na die mogen blijven. Daar ga ik dit jaar een pluktuin van maken. Wat een voorpret kan een mens hebben? ik zie het al helemaal voor me!

 

Edit: wij tuinieren in veengrond en hebben veel veenmollen, ik vind ze erg grappig maar ben word af en toe wel moe van de schade die ze aanrichten!

 

Hierbij wat foto's van afgelopen jaar om een beeld te geven van onze moestuin:

 

IMG510583401429184922.JPG

Van links naar rechts: kievitsbonen, de paprika's, selderij en sierpompoenen

 

IMG510095781429185019.JPG

De provisorische tomaten kas van afgelopen jaar, we zijn nu bezig met de opbouw van een 'echte'.

 

IMG439118941429185253.JPG

Een foto van onze 'kwekerij' in de achtertuin.

 

IMG510262701429184959.JPG

Een foto van de verrassing van dat jaar. (ik wist niet dat cosmos zo'n grote struik kon worden!) Prachtige bloemen!

 

IMG509311301429185471.JPG

Gelukt experiment: watermeloen in de platte bak, ze waren niet groot maar super zoet!

aangepast door Gast

Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...