Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Help! Mijn uien beginnen te bloeien!


freggel

Aanbevolen berichten

Kom ik net in mn moestuin staan mn rode uien te bloeien....een paar dan..tik op internet in en kom precies bij de zin die ik had willen schrijven! geweldig! ja de bloemen van de uien zijn prachtig..ik wist alleen niet dat als je ingrijpt door de bloemen vroeg weg te halen de uien minder goed groeien en minder lang bewaard kunnen blijven... Dank voor alle tips en info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mensen, maar ik moet jullie toch echt teleurstellen. Je kunt de ui als verloren beschouwen want de stengel neemt alles over en er zal geen ui komen. Het beste wat je kunt doen is zo snel mogelijk nog wat van de plant eten, bijvoorbeeld het groen. In ieder uienveld gaan er altijd wel een paar in bloei, maar als het er relatief veel zijn dan heb je iets fout gedaan. Misschien slechte kwaliteit plantgoed of zaad? Niet genoeg water gegeven? Uien kunnen niet tegen droogte want dan schieten ze zeer zeker in bloei. Altijd jammer als het gebeurt maar er is weinig meer aan te doen als ze eenmaal bloeien. Geniet maar van de bloem zou ik zeggen..

Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Waar ik benieuwd naar ben ...of er iemand dit seizoen'2016' wel mooie uien heeft kunnen oogsten, en hoe zit het met de 'doorschieters' zijn er veel bollen in bloei gegaan?

 

Wanneer werden de plantuitjes geplant? Heeft te vroeg (in maart) planten gevolgen voor het in bloei schieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de weersomstandigheden dit seizoen denk ik dat je daar weinig van kunt zeggen.

Ik kon in ieder geval niet eerder poten omdat de aarde te nat was.

De rode en roze uien hadden meer last van bloeistengels. De gewone gele Sturon het minst.

Dit gold ook voor andere aandoeningen als roest en uienvlieglarfjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik benieuwd naar ben ...of er iemand dit seizoen'2016' wel mooie uien heeft kunnen oogsten, en hoe zit het met de 'doorschieters' zijn er veel bollen in bloei gegaan?

 

Wanneer werden de plantuitjes geplant? Heeft te vroeg (in maart) planten gevolgen voor het in bloei schieten?

 

Ik had niet heel veel uien hoor, nogal wat schade door de katten en de honden maar ze waren prima en ik had geen doorschieters. Ook geen roest of andere ellende. Uitjes waren 20-3 de grond in gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...